خبرگزاری کار ایران

نماینده قزوین در مجلس:

25 درصد اراضی وقفی قزوین سند‌دار شده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۹۳۸۵

نماینده قزوین، آبیک و البرز در قزوین گفت: در راستای تبدیل به احسن، در حال حاضر 25 درصد اراضی استان سند‌دار شده و از تصاحب اوقاف خارج شده که به نفع مردم است؛ این کار برای اولین بار در استان قزوین انجام شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، لطف الله سیاهکلی در بازدید از روستاهای شنازند و آقابابا که در راستای تعیین تکلیف اراضی موقوفه این مناطق با حضور مدیرکل اوقاف استان برگزار شده بود، گفت: اوقاف یک مبحث حقوقی بوده و تعیین تکلیف آن با مسیر سختی همراه است؛ البته در این دوره برای تعیین تکلیف اراضی موقوفه در کشور و استان اقدامات خوبی صورت گرفته و اوقاف باید حافظ منافع موقوفه باشد.

نماینده قزوین، آبیک و البرز در مجلس ادامه داد: قزوین پایلوت تبدیل به احسن اراضی موقوفه شده و این فرصت خوبی را برای مردم فراهم می‌کند و افراز تا شش دانگ هم صورت می‌گیرد.

وی عنوان کرد: در تبدیل به احسن پس از قیمت‌گذاری توسط کارشناس و 50 درصد تخفیف حق مکتسبه صاحبان اراضی می‌توانند با پرداخت حق اوقاف سند‌دار شوند.

این مسئول ادامه داد: سند‌دار شدن اراضی وقفی در شهر کوهین انجام شده و در شهر خاکعلی هم افراز صورت گرفته و در اینجا هم این امکان فراهم است که با توافق اهالی روستا پس از پرداخت اولین قسط سند تک برگ به نام فرد صادر شود.

وی بیان کرد: ارزش املاک پس از تبدیل به احسن افزایش پیدا می‌کند و از این رو نباید به قیمت ارزان زمین‌ها و املاک خود را بفروشید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز