خبرگزاری کار ایران

یک مسئول مطرح کرد؛

سهم اعتباری فدراسیون پهلوانی از اعتبارات وزارت ورزش و جوانان واقعی نیست

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۸۲۹۷

نایب رئیس فدراسیون ورزش‌های پهلوانی و زورخانه کشور گفت: هنوز سهم بودجه‌ای فدراسیون از اعتبارات حوزه ورزش واقعی نیست و هنوز به جایگاه اصلی خودش دست پیدا نکرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید حسن سبزواری در همایش ورزش زورخانه‌ای کشور که در بردسکن برگزار شد، با بیان اینکه ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای یک ورزش ملی است، گفت: شعار ما در فدراسیون ورزش ملی نیازمند عزم ملی است که باید همه دستگاه‌ها برای اشاعه و ترویج این ورزش ملی مشارکت کنند.

وی نمره برگزار کنندگان این همایش را ۲۰ اعلام کرد و گفت: حقیقتاً این همایش در سطح بسیار بالا و باشکوهی برگزار شد و فدراسیون حمایت همه جانبه خود را از این همایش اعلام می‌دارد.

نایب رئیس فدراسیون ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای کشور گفت: تمام همت و تلاش فدراسیون بر تربیت و پرورش و پهلوانان در رده‌های سنی پایه است که در همین راستا مسابقات نونهالان نوجوانان و جوانان در کشور در حال برگزاری است.

سبزواری گفت: تمام سعی و تلاش ما بر این است که این مسابقات را در رده‌های سنی تا پایان شهریور ماه در سطح کشور به پایان برسانیم.

وی همچنین از برگزاری لیگ  مستعدین در رده‌های سنی نوجوانان و جوانان و مسابقات بزرگسالان و پیشکسوتان خبر داد و گفت: برنامه داریم ظرف چهار ماه آینده برنامه پدرانه گود را به میزبانی مشهد برگزار کنیم.

وی به موضوع آموزش اشاره کرد و افزود: متاسفانه برخی از زورخانه‌های کشور هنوز فاقد مرشد، مربی و داور است که در همین راستا سال گذشته بیش از هزار نفر نیروی انسانی در این حوزه آموزش داده شدند و امسال نیز در سطح یک و ۲ در بحث کشتی و مرشد آموزش‌هایی را در دستور کار داریم.

نایب رئیس فدراسیون ورزش‌های پهلوانی و زورخانه کشور از توزیع ادوات و تجهیزات در رده‌های سنی پایه در کشور اشاره خبر داد و گفت: طی ماه گذشته ٢ هزار تیشرت و دوهزار تخته شنا تهیه و بین رده‌های سنی نونهالان و نوجوانان و جوانان توزیع شده است.

سبزواری همچنین از تهیه دو هزار میل‌های سبک در آینده نزدیک خبر داد‌ و با بیان اینکه در سطح کشور بیش از ۹۰۰ زورخانه ثبت سامانه شده است اظهار داشت: طبق سامانه بیش از ۳۰ هزار نفر ورزشکار در رشته پهلوانی و زورخانه‌ای در کشور فعالیت دارند که آمار ورزشکاران بیش از این است.

رضا غلامی زارع رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بردسکن نیز در این خصوص ادامه داد: با پیگیری‌ها و اقدامات انجام شده و مساعدت مسئولان استانی و کشوری این همایش در تقویم اجرایی فدراسیون ثبت شد و برای اولین سال ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار به این همایش تخصیص داده شد.

وی همچنین اظهار امیدواری کرد با توجه به اینکه اماکن ورزشی شهرستان بردسکن فرسوده و از قدمت بالایی برخوردار است، وزارت ورزش و جوانان نسبت به این مهم توجه ویژه‌ای داشته باشد.

وی اظهار داشت: شهرستان بردسکن نیازمند یک ورزشگاه ۵۰۰۰ نفری است و برای اعزام تیم‌ها به مسابقات نیازمند یک دستگاه مینی بوس است.

وی همچنین بر تکمیل پروژه خوابگاه ورزشی در این شهرستان تاکید کرد و افزود: در این همایش از ۲۵ استان کشور و بیش از ۵۰۰ ورزشکار از ۵۳ شهرستان کشور حضور داشتند و امید است بتوانیم در سال آینده این همایش را در آستانه ماه محرم برگزار کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز