خبرگزاری کار ایران

دادستان عمومی و انقلاب آذربایجان‌غربی؛

شش ماه پلمپ در انتظار مشاوران املاک متخلف

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۷۴۰۵

دادستان عمومی و انقلاب مرکز آذربایجان‌غربی گفت: اگر مشاور املاکی در خرید و فروش ملک تخلفی انجام دهد مورد پیگرد قانونی قرار گرفته و محل کسب وی حداقل ۶ ماه پلمپ می‌شود.

به گزارش ایلنا، حسین مجیدی در نشست خبری که در محل دادسرای عمومی ارومیه برگزار شد اظهار داشت: بیش از یک سوم از پرونده‌های حوزه قضایی در استان مربوط به پرونده‌های املاک است.

وی افزود: مردم دست رنج چندین ساله خود را بدون آگاهی در بخش املاک به دست برخی از کلاهبرداران که در مشاوران املاک هستند می‌دهند و زندگی این دسته از مردم دچار مشکلات بزرگی می‌شود.

مجیدی با بیان اینکه، در راستای مطالبه عمومی مردم، انعقاد قرارداد باید در یک فرایند قانونی انجام شود گفت: به طوری که خریدار باید از وضعیت حقوقی ملک، در محدوده قرار داشتن ملک، و اینکه ملک در اختیار چه کسی است و موضوعات مهم دیگری که در مورد زمین در نظر گرفته شده باخبر باشد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه، بعضی مواقع افراد سودجو اجازه نمی‌دهند که قرارداد خرید املاک در شرایط قانونی منعقد شود چرا که در این صورت نمی‌توانند به سود خود دست یابند گفت: برای جلوگیری از این تخلفات باید تمامی قرارداد ها در سامانه جامع املاک ثبت شود.

وی افزود: در آینده نزدیک شاهد دستگیری‌های زیادی در این حوزه خواهیم بود چرا که کلاهبردارانی که مال مردم را به ناحق کسب کرده اند باید در دستگاه قضا پاسخ گو باشند.

به گفته مجیدی در صورت تخلف مشاورین املاک محل کسب آنها ۶ ماه پلمپ خواهد شد.

انتهای پیام/
یوسف عباسی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز