خبرگزاری کار ایران

مدیر کل میراث فرهنگی استان خبر داد؛

پرداخت ۳۷۰ میلیارد ریال تسهیلات به فعالان صنایع دستی در لرستان

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۶۷۰۹

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان از پرداخت ۳۷۰ میلیارد ریال تسهیلات به فعالان صنایع دستی در سطح استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، عطا حسن‌پور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به منظور حمایت از تولیدکنندگان صنایع دستی استان ۳۷۰ میلیارد ریال از محل تسهیلات تبصره ۱۸ به ۴۰۰ کارگاه فعال صنایع دستی و هنرهای سنتی لرستان پرداخت شده است.

وی افزود: همچنین از محل تسهیلات تبصره ۱۶ نیز مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال به ۵۰ واحد فعال این حوزه پرداخت شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان با بیان اینکه حوزه صنایع‌دستی دارای مزیت‌های عمده‌ای برای اشتغال‌زایی‌است، گفت: دارا بودن سهم بالا در ایجاد اشتغال، هزینه‌های پایین تولید، تنوع تولیدات، عدم نیاز به زیرساخت‌های گسترده و عدم نیاز به حجم بالای سرمایه‌گذاری باعث می‌شود فرصت‌های اشتغال در این حوزه بسیار مطلوب باشد و با حمایت از این بخش و فعالان این حوزه‌ها به اشتغال‌زایی و تثبیت اشتغال موجود دست یافت.

حسن‌پور در خصوص چالش‌های حوزه صنایع‌دستی لرستان اظهار کرد: مشکلاتی مانند تعرفه‌های سنگین برای صادرکنندگان صنایع‌دستی و تبدیل ریال از محل درآمدهای ارزی ناشی از صادرات صنایع‌دستی به نرخ ارز مرجع برای صنعت‌گران و هنرمندان این حوزه وجود دارد که امیدواریم با همکاری سایر دستگاه‌ها بخشی از این چالش‌ها برطرف شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز