خبرگزاری کار ایران

وزیر میراث فرهنگی:

امکانات زیرساختی برای مناطق گردشگری ضرورت دارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۶۵۵۹

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: داشتن امکانات زیرساختی و راه‌های دسترسی به مناطق گردشگری مانند الموت ضرورت دارد و زیرساخت‌ها به حفظ فرهنگ نالموس آن کمک می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، الموت یکی از مناطق قزوین با جاذبه‌های طبیعی و تاریخی و یکی از فرصت‌های گردشگری در قزوین است و این موضوع به عنوان یکی از  راه‌های توسعه مورد تاکید است.

عزت الله ضرغامی در دومین سفر خود به استان قزوین در بازدید از دریاچه اوان به عنوان یکی از جاذبه‌های طبیعی الموت گفت: برای توسعه گردشگری باید مسائل مرتبط با حفظ محیط زیست به گردشگران آموزش داده شود.

در واقع باید استفاده از طبیعت و زیبایی‌های آن بدون توجه به محیط زیست بی معنا است.

منطقه الموت در توسعه گردشگری از اهمیت قابل توجهی برخوردار است؛ البته باید ضمن توجه به گردشگری  مسائل زیست محیطی هم رعایت شود که این موضوع مورد تاکید وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هم قرار دارد.

همچنین داشتن طرح جامع گردشگری برای اوان باید در استان پیگیری شود.

با توجه به وجود قلعه‌های تاریخی مختلف از جمله حسن صباح در الموت تخصیص اعتبار برای ساماندهی آن‌ها هم از طرف وزیر مطرح شد.

ضرغامی با تاکید به اهمیت گردشگری در دیپلماسی عمومی و توسعه و آبادانی گفت: حذف روادید می‌تواند به توسعه گردشگری خارجی کمک کند و در این حوزه با وزارت امور خارجه تلاش‌هایی انجام می‌شود.

وزیر میراث فرهنگی مرداد ماه سال گذشته هم به استان قزوین سفر کرده بود و ضمن بازدید از جاذبه‌های شهرستان قزوین مسایل میراث فرهنگی استان در آن بررسی شده بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز