خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می‌دهد؛

تعاونی مسکن خبرنگاران البرز به حمایت استاندار و همکاری مدیران نیاز دارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۴۳۵۲

«تعاونی مسکن خبرنگاران استان البرز» در حالی فعالیت خود را آغاز کرد که حمایت استاندار و همکاری مدیران تا حصول نتیجه و خانه دار شدن تمام اعضا، یکی از مهمترین امتیازات این اتفاق مهم خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از البرز، در سال‌های اخیر با توجه به افزایش قیمت مسکن و‌ رشد بی‌رویه تورم، خانه‌دار شدن برای اقشار ضعیف جامعه به ویژه «خبرنگاران» به یک آرزوی دست نیافته، تبدیل شد.

پرداخت اجاره بهای افسار گسیخته و‌ هزینه سنگین اقساط خانه‌دار شدن با توجه به حقوق دریافتی خبرنگاران، شرایط زندگی اغلب این قشر از جامعه را سخت کرده است چرا که عاشقانه شغلی را با خود یدک می‌کشند که روزمزد است و حق التحریر ناچیزی دارد. خبرنگاری حرفه‌ای درآمدزا نیست که قسمتی از درآمد را پس انداز کنند.

طی یک دهه اخیر، موضوع مسکن، یکی از چندین دغدغه اصحاب رسانه استان البرز بوده و هست که به رغم پیگیری، نتیجه‌ای حاصل نشد.

خبرنگاران استان البرز بارها طی نشست های خبری اغلب استانداران وقت البرز ‌و مدیران گذشته، این مطالبه را مطرح کردند اما با وجود قول مساعدی که برای خانه دار شدن خود شنیدند، خلف وعده دیدند ولی گلایه نکردند اما اندک انتظار همیشگی جامعه رسانه، حمایت‌های حداقلی برای این گروه زحمتکش و همیشه در میدان بوده ‌و هست.

لزوم تشکیل تعاونی مسکن خبرنگاران

در راستای خانه دار شدن اصحاب رسانه استان البرز دی ماه سال ۱۴۰۱، مجتبی عبدالهی استاندار البرز تاکید کرد که باید تعاونی مسکن خبرنگاران و اصحاب رسانه تشکیل شود تا با اقداماتی ویژه، مسیر خانه دار شدن خبرنگاران تسهیل شود.

به دنبال وعده مساعد نماینده عالی دولت در البرز، شرایط احیای تعاونی خبرنگاران استان البرز که سالها بدون فعالیت بود، جان دوباره گرفت و با پیگیری مدیرعامل خانه مطبوعات استان البرز، عضو گیری آغاز شد. 

انتخاب هیات مدیره تعاونی مسکن خبرنگاران البرز

روز دوشنبه ۱۲ تیرماه سال ۱۴۰۲ با تشکیل مجمع عمومی تعاونی مسکن خبرنگاران استان البرز، با حضور ۱۴۷ نفر از اعضا، هیات مدیره انتخاب شد.

در این انتخابات، اعضای اصلی هیات مدیره به ترتیب شمارش آرا عبارتند از «رضا عباس زاده» با ۱۲۸ رای؛ «معصومه امین زاده» با ۷۸ رای؛  «ولی ابراهیمی» با ۷۵ رای؛ «حبیب توانگر» با ۵۳ رای و «مهدی مزرئی» با ۵۳ رای و اعضای علی البدل هیات مدیره به ترتیب «اکبر بهاروند» با ۴۷ رای؛ «جلیل کریمی» با ۳۴ رای و «مهدی کریمایی» که ۲۸ رای کسب کرد.

همچنین «دانیال ایل بیگی» با ۸۰ رای به عنوان بازرس اصلی و «یاسین زاده شیر» با ۲۳ رای به عنوان بازرس علی البدل معرفی شد.

تعاونی مسکن خبرنگاران استان البرز مجوز گرفت

عبدالله دارایی، مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان البرز در این باره گفت: از ابتدای حضورم در استان البرز ، بر راه اندازی تعاونی مسکن ویژه خبرنگاران تاکید داشتم که با پیگیری جمعی از خبرنگارانِ و البته تاکید و دستور استاندار البرز و طی مراحل قانونی، تعاونی مسکن جهش خبرنگاران در استان موفق به اخذ مجوز فعالیت شد.

دارایی در ادامه گفت: پس از این مرحله، امکان دریافت زمین رایگان در طرح مسکن ملی جهش و همچنین ساخت و تکمیل مسکن برای خبرنگاران فراهم خواهد شد و مسئولان این تعاونی باید دیگر اقدامات مربوط به اخذ زمین و تسهیلات ساخت را از این اداره و دستگاه های متولی دنبال کنند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان خاطر نشان شد: در طرح مسکن ملی جهش، دولت علاوه بر تامین زمین مورد نیاز برای ساخت مسکن، تسهیلات لازم نیز از طریق بانک عامل در اختیار تعاونی مسکن خبرنگاران خواهد گذاشت تا در دوره زمانی یاد شده نسبت به ساخت مسکن مورد نیاز اهالی رسانه در استان اقدام شود.

و در پایان فراموش نکنیم

«حق خانه دار شدن» یکی از مطالبات اساسی خبرنگارانی محسوب می‌شود که در هر شرایط و برهه از زمان در امر اطلاع رسانی استان البرز، نقش مهمی ایفا کرده اند؛ لذا با اولویت قرار دادن مسکن خبرنگاران، لزوم‌ حمایت ویژه استاندار البرز، همکاری مدیران دستگاههای ذیربط ‌و همراهی اعضا با «تعاونی مسکن خبرنگاران استان البرز» ضرورت دارد.

انتهای پیام/
معصومه امین زاده
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز