خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

بزرگترین پارک مشهد هیچ بودجه‌ای در مدیریت شهری ندارد / نباید اجازه دهیم این مکان به جاده تبدیل شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۹۴۷۹

مدیر مجموعه کوه‌پارک مشهد گفت: سهم بزرگترین پارک مشهد از بودجه مدیریت شهری، صفر است و این نبود بودجه باعث بروز مشکلات زیادی در مدیریت این مکان شده است.

کوروش فارسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: این پارک شامل پنج‌بخش مجزا است که در هرکدام برنامه‌های ورزشی و تفریحی و عمرانی درحال انجام است.

وی ادامه داد: از حدود سال ۹۱ که با تخریب کوه و زیستگاه‌های طبیعی منطقه، احداث کوه پارک شروع شد، صدای بسیاری از فعالان محیط زیست درآمد و این پروژه به مدت چندسال تعطیل شد. در دوره قبلی مدیریت شهری مجدد تصمیم گرفته شد که مجموعه‌ای جهت تفریح شهروندان در مشهد احداث شود و ظرف مدت ۴ ماه کوه‌پارک ساخته و آماده بهره برداری شد.

فارسی تصریح کرد: طی بازدید روزهای گذشته شهردار مشهد و نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی، صراحتا تاکید شد که این مکان قرار است به همین حالت تفرجگاه باقی بماند و هیچگونه جاده‌ای احداث نشود و امیدوارم که واقعا این محل برای تفریح مردم باقی بماند. زیرا یکی از مهم‌ترین نقاط محیط زیستی برای شهر و کوهنوردانی است که به سمت قله زو می‌روند.

وی با بیان اینکه در روزهای آخر هفته بیش از چند هزار خودرو و خانواده به این مکان جهت تفریح مراجعه می‌کنند، بیان داشت: یکی از بزرگترین مشکلات فعلی مجموعه، نبود آب شرب برای شهروندانی است که به این مکان تفریحی مراجعه می‌کنند. بسیاری از خانواده‌ها که به کوه‌پارک می‌آیند نیاز به آب شرب دارند که متاسفانه اکنون هیچگونه آب شربی در این مکان نیست و مکاتباتی با نهادهای مربوطه صورت گرفته اما هنوز هیچ پاسخی دریافت نکرده‌ایم.

مدیر مجموعه تفریحی و توریستی کوه‌پارک افزود: همچنین با توجه به وجود گونه های گیاهی خاص و درختان بیشمار این مجموعه، هنوز مخزن بتنی ذخیره آب جهت آبیاری فضای سبز احداث نشده و به همین دلیل توسط ماشین های آبیاری به صورت سیار آبرسانی فضای سبز انجام می شود. این مجموعه ۵۰۰ هکتار وسعت دارد که بزرگترین تفرجگاه عمومی مشهد و به عنوان بام مشهد در حال فعالیت بوده و نیازمند توجه بیشتری در حوزه فضای سبز و همکاری دستگاه های مربوطه است.

وی با اشاره به اینکه این مجموعه توسط مدیریت شهری جهت رفاه حال شهروندان احداث شده است، گفت: متاسفانه در بودجه شهری هیچ رقمی جهت توسعه و نگهداری مجموعه کوه‌پارک پیش بینی نشده و این امر سبب شده تا مشکلات بسیار زیادی در مدیریت مجموعه داشته باشیم.

فارسی در خصوص اقدامات در دست انجام این مجموعه گفت: سایت بادبادک، پیست اسکیت، زمین‌های فوتبال، والیبال، بدمینتون و تنیس در کانون شماره‌ ۲ در حال احداث است. همچنین به‌تازگی سیاه‌چادرها و خانه‌های روستایی را در مجموعه راه‌اندازی کرده‌ایم که سبک زندگی روستایی را ترویج و معرفی می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز