خبرگزاری کار ایران

10 پروژه کلان هوشمندسازی شهرداری قزوین آغاز به کار کرد

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۹۴۳۷

در راستای تحقق شعار" قزوین آینده، قزوین هوشمند" 10 پروژه کلان هوشمندسازی و 70 پروژه زیرمجموعه آن در شهرداری قزوین به بهره‌برداری رسید که با فعال شدن آن‌ها دسترسی مردم به خدمات شهرداری تسهیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، پیش از ظهر امروز با حضور مسئولان استانی و شهرداری، در سالن اجتماعات شهرداری منطقه 2، پروژه‌های هوشمندسازی شهرداری قزوین به بهره‌برداری رسید.

این پروژه‌ها توسط سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قزوین در حوزه‌های مختلف اجرا شده است.

اپلیکیشن "قزوین من" یکی از مهم‌ترین پروژه‌های امروز بود که در آن امکان ارائه 40 خدمت به شهروندان وجود دارد و خدمات شهرداری در آن تجمیع شده است.

کیف پول شهروندی، سامانه حمال و نقل بار و مسافر، پرداخت الکترونیکی کرایه‌های تاکسی، پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، سامانه 137، راه‌اندازی شبکه اینترنت پرسرعت خانگی ازجمله پروژه‌های امروز بود.

شهروند سپاری، اپلیکیشن بهروب که در راستای تفکیک زباله از مبدا فعال است و الکترونیکی کردن بخش قابل توجهی از خدمات از دیگر پروژه‌های هوشمندسازی بود.

همچنین استفاده از خدمات پهپاد که توسط یک شرکت دانش بنیان ساخته شده هم آغاز شد، این پهپاد در بازدید از حریم و تخلفات و ساخت و سازهای غیرمجاز، نقشه‌برداری، آتش‌نشانی و پیش‌بینی و کنترل ترافیک مورد استفاده قرار می‌گیرد و قابلیت زوم 30 برابر، دید در شب و تحلیل و پردازش تصاویر را دارا است.

در این مراسم از تمبر قزوین من رونمایی شد؛ همچنین در راستای اجرای طرح مردم هوشمند، تفاهم نامه‌ای بین کانون سردفتران و شهرداری قزوین به امضا رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز