خبرگزاری کار ایران

کارگروه سوغات استاندارد در خراسان رضوی تشکیل می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۷۲۵۶

مدیر کل استاندارد خراسان رضوی گفت: کارگروه سوغات استاندارد در استان تشکیل می‌شود که صنایع‌دستی یکی از گروه‌های مورد نظر این کارگروه است.

به گزارش ایلنا از مشهد، محمد سجادی در نخستین همایش تخصصی هنر سنگ‌تراشی که در هتل پردیسان مشهد برگزار شد، با اعلام این خبر افزود: استاندارد سازی کالا و خدمات نقش مهمی در توسعه صادرات دارد و با استاندارد سازی صنایع‌دستی نیز کیفیت محصولات در این حوزه ارتقا پیدا می‌کند.

مدیر کل استاندارد خراسان رضوی  تدوین استاندارد را نیازمند همکاری و همراهی فعالان و متخصصان آن حوزه عنوان کرد و ادامه داد: برای تدوین استاندارد برای رشته‌های مختلف صنایع‌دستی نیازمند حمایت و همکاری هنرمندان صنایع‌دستی هستیم.

او یادآور شد: برای صنایع‌‌دستی استان خراسان رضوی ۶ استاندارد ملی تدوین شده که دو استاندارد مربوط به سنگ هرکاره،  و دو استاندارد مربوط به تراش فیروزه و استانداردهای دیگر برای مرصع‌کاری( گوهرنشانی) و حکاکی روی عقیق تدوین شده است.

مدیر کل استاندارد خراسان رضوی  درباره اهمیت استانداردسازی صنایع‌دستی گفت: با توجه به وجود مضجع شریف حضرت رضا (ع) در مشهد، حضور میلیونی زائران در استان خراسان رضوی فرصت مغتنمی برای فروش محصولات صنایع‌دستی است البته به ارزیابی و رتبه‌بندی کیفیتی برای این محصولات نیاز است.

او با اشاره به مصوبه شورای استاندارد استان خراسان رضوی برای تشکیل کارگروه سوغات استاندارد اظهار کرد: ۱۲ گروه سوغات باید استاندارد سازی شوند که صنایع دستی یکی از این موارد است تا با استاندارد سازی، زائران با اطمینان کافی سوغات را خریداری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز