خبرگزاری کار ایران

مشاور اجرایی مدیرکل بهزیستی استان خبرداد؛

ساماندهی ۱۰۹۴ کودک کار و خیابان در فارس

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۶۹۳۶

مشاور اجرایی مدیرکل بهزیستی فارس اعلام کرد که ۱۰۹۴ کودک کار و خیابان در سال گذشته توسط بهزیستی استان ساماندهی شده‌اند.

به گزارش ایلنا، عبدالرحمن سلیم حقیقی دوشنبه ۲۲ خرداد با بیان اینکه تحصیل، آموزش، سلامت روانی و اجتماعی و حفظ هویت کودکان کار از مهمترین دغدغه‌های بهزیستی فارس است، ادامه داد: این کودکان پس از ارجاع به بهزیستی در دو مرحله خدمات مددکاری دریافت می‌کنند.

مشاور اجرایی مدیرکل بهزیستی فارس خاطرنشان کرد: در مراکز شبه خانواده بهزیستی خدمات روانشناسی برای آموزش مهارت‌های زندگی و سلامت روانی کودک و خدمات حرفه‌آموزی و اشتغال‌زایی، پرستاری، پزشکی و توزیع بسته‌های معیشتی به خانواده‌ها ارائه می‌شود.

سلیم حقیقی عنوان کرد: از تعداد ۱۰۹۴ کودک کار و خیابان ساماندهی شده ۲۲ درصد دختر و ۷۸ درصد پسر بوده، همچنین ۱۷ درصد ایرانی و ۸۳ درصد اتباع بیگانه هستند و از این تعداد اتباع تنها ۱۰ درصد دارای مجوز اقامت بصورت قانونی بوده‌اند.

او یادآوری کرد: مردم باید کمک‌های خود را به موسسات نگهداری این کودکان پرداخت کنند و بدانند پرداخت مستقیم پول به کودکان کار و خیابان مساوی با تشویق کودک برای حضور بر سر چهارراه و قرارگیری در معرض باندهای بزهکاری، بیماری‌های مختلف و آسیب‌های جدی است.

سلیم حقیقی بیان کرد: مددکاران و تیم‌های سیار بهزیستی ضمن حضور در محیط خیابان این کودکان را ترغیب به حضور در مرکز و دریافت خدمات و آموزش می‌کنند، بخشی از این کودکان نیز توسط شهرداری و نیروی انتظامی شناسایی و به مراکز بهزیستی تحویل داده می‌شوند، شهروندان نیز می‌توانند این کودکان را از طریق تماس با خط ۱۲۳ و ۱۳۷ با موسسات حمایتی بهزیستی معرفی و ارجاع دهند.

این مقام مسئول اضافه کرد: در حال حاضر و مطابق با آیین نامه اجرایی ماده ۶ قانون حمایت از اطفال و نوجوانان ۱۷ ارگان در ساماندهی کودکان کار و خیابان همکاری می‌کنند و باید در نظر داشت جمع آوری این کودکان به تنهایی هدف نیست و باید همکاری همه دستگاه‌های درگیر و مردم برای ساماندهی این کودکان جلب شود، ضمن اینکه برای سازمان بهزیستی کودک ایرانی و اتباع بیگانه تفاوتی ندارد لیکن در ارائه خدمات به خصوص خدمات درمانی به کودکان اتباع غیر مجاز به دلیل نداشتن کد ملی مشکلات ویژه‌ای وجود دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز