خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

۴۲۰ کیلومتر از راه‌های روستایی چهارمحال و بختیاری آسفالت نیست

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۴۷۲۰

معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون ۴۲۰ کیلومتر از راه‌های روستایی استان آسفالت نشده است، امید می‌رود بخش قابل توجهی از این محور‌ها به زودی آسفالت شود.

مهدی مرتضوی‌زاده در گفت و گو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ طول راه‌های روستایی بالای ۲۰ خانوار استان که هنوز آسفالت نشده است، ۴۲۰ کیلومتر است که در حال حاضر برای آسفالت راه‌های روستایی برنامه های خوبی در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه راه های ارتباطی 120 روستا در استان آسفالت نشده است افزود:  شهرستان اردل ۱۸ روستا با ۱۰۲ کیلومتر راه، شهرستان شهرکرد دو روستا با ۱۰ کیلومتر، شهرستان کوهرنگ ۶۸ روستا با ۲۲۳ کیلومتر، شهرستان کیار سه روستا با پنج کیلومتر، شهرستان‌های لردگان، خانمیرزا و فلارد ۲۷ روستا با ۶۶ کیلومتر و شهرستان فارسان دو روستا انعقاد قرارداد شده و با مساعد شدن شرایط آب و هوایی به مرحله اجرا می‌رسد.

مرتضوی زاده با بیان اینکه این استان در شاخص ساخت راه‌های روستایی  رتبه ۹ را در کشور کسب کرده است، خاطر نشان کرد: برای ساخت و آسفالت جاده‌های روستایی چهارمحال و بختیاری، دو هزار و ۲۶۴ تن قیر به ارزش۴۰ میلیارد تومان تخصیص و جذب شد.

به گزارش ایلنا، چهارمحال و بختیاری دارای سه هزار و ۷۳۹ کیلومتر راه است که از این میزان، ۲۶۶ کیلومتر بزرگراه، ۷۶۱ کیلومتر راه اصلی، ۲۹۱ کیلومتر راه فرعی، دو هزار و ۳۳۷ کیلومتر راه روستایی و بقیه راه درون شهری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز