خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری استان:

مصالحه پرونده‌های طلاق در قزوین 19 درصد افزایش یافت

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۳۹۶۰

رئیس کل دادگستری استان قزوین از افزایش 19 درصدی مصالحه پرونده‌های طلاق به موجب تلاش مرکز مشاوران خانواده در استان قزوین خبر داد.

به گزارش ایلنا، علی شعبانی گفت: نهاد خانواده مهمترین نهاد اجتماعی است و به همین خاطر در دستگاه قضایی نیز پرونده‌های مربوط به خانواده از اهمیت بالایی برخوردار است و با حساست مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین افزود: با تدابیر اندیشیده شده در قوه قضاییه، پرونده‌های طلاق پس از تشکیل به دلیل امکان سازش، به مراکز مشاوران خانواده ارجاع می‌شود و به همین خاطر نقش این مراکز در ایجاد صلح و سازش میان زوجین بسیار دارای اهمیت است.

مقام ارشد قضایی استان قزوین بیان کرد: طلاق برای زوجین و فرزندان آسیب‌های متعددی را در پی دارد و به همین خاطر ارجاع پرونده به مراکز مشاوره نباید یک امر تشریفاتی تلقی شود و مشاوران این مراکز باید همه تلاش خود را درجهت ایجاد سازش در پرونده‌های طلاق بکار گیرند.

وی یادآور شد: درحال حاضر 46 مرکز مشاوره خانواده تحت نظارت سازمان بهزسیتی و مرکز وکلاء، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه و با همکاری معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری در استان فعالیت دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز