خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کار استان خبر داد؛

انجام ۳۲۲ میلیارد ریال تراکنش کالابرگ الکترونیکی در خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۳۶۵۹

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: ۲۳۲ میلیارد و ۳۲۹ میلیون ریال تراکنش بانکی از ابتدای اجرای مرحله نخست کالابرگ الکترونیکی در این استان (اسفندماه سال گذشته) تاکنون انجام شده است.

به گزارش ایلنا از مشهد، محمد امین بابایی روز پنج شنبه در جلسه تبیین اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی در شهرستان گناباد افزود: از این میزان افزون بر ۱۸۶ میلیارد ریال بابت یارانه و ۱۳۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال مردم و واجدان شرایط به صورت نقدی کالاهای مورد نیاز خود را در سطح استان خراسان رضوی خریداری کرده اند.

وی ادامه داد: طرح کالابرگ الکترونیک در سال گذشته به شکل آزمایشی در چهار استان کشور شامل هرمزگان، قزوین، گیلان و مرکزی آغاز شد و اکنون به عنوان یک طرح ملی در ۳۱ استان کشور به اجرا درآمده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی اظهار داشت: اجرای طرح کالابرگ الکترونیک تکلیف قانونی است و متقاضیان مختارند که کالابرگ الکترونیکی یا یارانه نقدی را انتخاب و خرید خود را به شکل اعتباری انجام دهند.

وی اضافه کرد: مرحله دوم این طرح در خراسان رضوی از ۱۵ خرداد ماه سال جاری آغاز می شود و ۲۰ درصد به میزان کالابرگ دهک‌های یک تا سه، در صورتی که تمام یارانه خود را به صورت کالابرگ الکترونیکی استفاده کنند، افزوده می‌شود.

بابایی با اشاره به اینکه حدود ۳۸ درصد جمعیت یارانه بگیر استان خراسان رضوی جرو دهک‌های یک تا سه هستند، تصریح کرد: افراد در این دهک‌ها می‌توانند با استفاده از تمام یارانه خود به صورت کالا برگ از یک قلم تا ۱۰ قلم کالای اساسی موجود در طرح شامل برنج، روغن، قند و شکر، ماکارونی، مرغ، تخم مرغ و مواد لبنی را خریداری کنند.

وی تصریح کرد: از اسفند ماه سال قبل و با اجرای این طرح در خراسان رضوی حدود پنج هزار و ۷۵۶ صندوق و چهار هزار و ۶۳۸ فروشگاه این استان در طرح کالابرگ الکترونیک شرکت کرده‌اند.

این مسوول اظهار داشت: استان خراسان رضوی در ثبت تعهد اشتغال در سامانه رصد در ۶ ماهه نخست سال گذشته عملکرد ضعیفی داشت و استان سی و یکم بود ولی در پایان سال ۱۴۰۱ با ثبت ۱۱۰ درصدی تعهد اشتغال در ابن سامانه به رتبه بیست و یکم ارتقا یافت.

رضا نصیری فرماندار گناباد نیز اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی را از طرحهای مهم دولت و دارای مزایای فراوان در حمایت از مردم در تامین کالای اساسی مورد نیاز برشمرد و از جمله این مزیت‌ها را شارژ اعتبار کالابرگ قبل موعد ذکر کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز