خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی اصفهان:

تحریم ها بر فرایندهای نمایشگاهی تاثیر گذاشته است / نمایشگاه اصفهان شتاب دهنده، هویت ساز و شبکه محور

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۷۶۳۸

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی اصفهان گفت: صنعت نمایشگاهی یکی از زنده‌ترین بخش‌های اقتصادی است که مباحث سیاسی، منطقه‌ای و تحریم های ظالمانه به صورت لحظه‌ای روی آن اثر گذار است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، احمد رضا طحانیان در نشست خبری با اصحاب رسانه در پاسخ به سئوال ایلنا که" آیا با وجود تحریم ها و محدودیت مراودات اقتصادی، نمایشگاه شاهد حضور موثر بازدیدکنندگان خارجی خواهد بود؟" اظهار داشت: مانند هر کسب و کاری، شرکت نمایشگاه اصفهان نیز از عواقب تحریم‌های ظالمانه جدا نیست.

وی با بیان اینکه نمایشگاه ویترین اقتصاد هر کشوری محسوب می‌شود ادامه داد: در مباحث مختلف مانند تحریم‌ها، نمایشگاه یکی از اثر گذارترین جاهایی است که خودش را نشان می‌دهد؛ چرا که نمایشگاه و اقتصاد در هم تنیده شده‌اند.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین الملی اصفهان افزود: صنعت نمایشگاهی یکی از زنده‌ترین بخش‌های اقتصادی است که مباحث سیاسی، منطقه‌ای و تحریم های ظالمانه به صورت لحظه‌ای روی آن اثر گذار و با مباحث کلان و خورد در ارتباط است.

وی در جواب دیگر پرسش ایلنا  که " آیا وعده حضور بازدید کنندگانی از کشورهای حاشیه خلیج فارس به ویژه برای نمایشگاه طلا و جواهر  قابل تحقق است؟" تصریح کرد: امسال و سال گذشته اتفاقات خوبی در ارتباط با کشورهای حاشیه خلیج فارس رخ داد که به جذب مخاطب از این مناطقه به ویژه عمان امیدواریم. البته این کار سختی خودش را دارد.

طحانیان اضافه کرد: در نمایشگاه‌های سال گذشته هیات‌های مختلفی از ترکیه، صربستان، چین، روسیه، عراق، افغانستان و کویتیه پاکستان به اصفهان آمدند؛ نگاه ما به هر نمایشگاه تاثیر دستاوردهای آن در سطح منطقه و بین الملل است.

وی یادآور شد: با همکاری اتاق بازرگانی و سازمان توسعه و تجارت تهران و پیگیری های بخش بین الملل نمایشگاه تلاش کرده‌ایم از هر فرصتی برای جذب مخاطبان خارجی استفاده کنیم. 

مدیرعامل شرکت نمایشگاه اصفهان خاطرنشان کرد: با این حال واقعیت آن است که این تحریم ها بدون تاثیر نیست؛ اما تلاش کرده‌ایم بسیاری از تهدید ها را به فرصت تبدیل کنیم.

وی با بیان اینکه نمایشگاه اصفهان شتاب دهنده، هویت ساز و شبکه محور است گفت: نمایشگاه با تدوین برنامه استراتژیک و بهنگام سازی با تغییرات اقتصاد کسب و کار، برنامه ریزی کلان خود را بازنگری کرد.

طحانیان تاکید کرد: چشم انداز نمایشگاه اصفهان ایفای نقش پل ارتباطی برای توسعه شبکه‌های تولید، تجارت و صادرات با سازماندهی نمایشگاه‌ها، رویدادها و همایش‌های داخلی و بین المللی خواهد بود.

وی ادامه داد: نمایشگاه در گذشته بنگاه اقتصادی دیده شده بود و حالا اقتصاد توسعه‌ای در دستور کار است؛ بدین شیوه که زین پس تمرکز بر ذی نفعان و مشتریان است بجای تمرکز بر سهامداران. می‌خواهیم چند ابزاری و رویداد محور باشیم.

مدیر شرکت نمایشگاه‌های اصفهان خاطر نشان کرد: نقش و رول نمایشگاه شتاب دهنده و تسهیل گر مطرح شد؛ شتاب دهنده برای تولید و صادرات. فراموش نکنیم که صنعت نمایشگاهی صنعت میان رشته‌ای و عنصر پشتیبان کننده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز