خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان:

خانه‌های شهر نهاوند مقاوم سازی نیستند / یک زلزله ۴ ریشتری ممکن است بحران بیافریند

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۷۵۴۳

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان گفت: خانه‌های شهر نهاوند مقاوم سازی نیستند و یک زلزله ۴ ریشتری در این شهر ممکن است بحران بیافریند.

به گزارش ایلنا از همدان، علی سنجربگی در نشست مدیریت بحران شهرستان نهاوند، اظهار کرد: در کشورهای دنیا زلزله زیر ۷ ریشتر نباید ترس ایجاد کند در صورتی که در شهرستان نهاوند به تازگی یک زلزله ۴ ریشتری رخ داد و مدیریت بحران تا صبح در حال آماده باش بود چرا که خانه‌های شهر نهاوند محکم نیستند.

وی افزود: شهرستان نهاوند روی گسل فعال زلزله قرار دارد و به دلیل مستحکم نبودن خانه‌ها در این شهر ممکن است یک زلزله ۴ ریشتری بحران بیافریند.

سنجربگی تصریح کرد: از شاخص‌های فعالیت جمعیت هلال‌احمر موضوع آمادگی برای حوادث و سوانح احتمالی است و افراد جامعه باید آموزش‌ها و آگاهی‌های لازم را در این زمینه داشته باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان نیز در ادامه گفت: در بحث بحران باید نهاوند را ویژه دید و مورد توجه قرار داد که حوزه اعتبارات و تجهیزات این موضوع بیشتر مورد تأکید قرار می‌گیرد.

حمید پورحسینی ادامه داد: نهاوند یکی از نقاطی است که در بحث زلزله مورد توجه است، به همین دلیل باید بحث ساخت و سازها و مقاوم‌سازی را در این شهر مورد توجه قرار داد.

وی تأکید کرد: اگر شهرداری نهاوند می‌تواند سالن مدیریت بحران را تجهیز و تکمیل کند که بنا به عضویت این نهاد در مدیریت بحران مورد استقبال است، در غیر این صورت از روش‌های دیگری اقدام کنیم و به نتیجه مورد نظر برسیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز