خبرگزاری کار ایران

خیز موج حمایت از یک مدیر ورزشی؛

آکادامی فوتبال پایه فولاد خوزستان نیازی به تغییر مدیر ندارد / برکناری پاداش مناسبی برای یک مدیر موفق و محبوب نیست

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۷۰۴۲

با وجود موفقیت‌ها و قهرمانی‌های تیم‌های پایه فوتبال فولاد خوزستان، گمانه زنی در خصوص مدیریت این آکادمی با واکنش تنی چند از اهالی فوتبال استان روبرو شده است.

به گزارش ایلنا از خوزستان، به اذعان تعدادی از پیشکسوتان فوتبال استان خوزستان، آکادمی فوتبال پایه فولاد پس از یک دوره افول، با مدیریت علی اکبر مهدی پور توانست مجدداً احیا شده و بدون نیاز به بازیکنان غیر خوزستانی، با استفاده از بیش از ۹۰ درصد استعداد‌های بومی، کارنامه‌ای درخشان در سطح کشور را برجای بگذارد.

در فصل جاری، فولاد توانست به دو عنوان قهرمانی در رده سنی نونهالان و نوجوانان دست یابد و همچنین در لیگ برتر جوانان و‌امید کشور، دو نایب قهرمانی را کسب کرد. همین آمار به تنهایی کافی است تا به موفقیت مدیریت و کادر فنی آکادمی فولاد پی برد. دقیقاً پس از این موفقیت‌ها در برخی محافل صحبت از برکناری مدیر بهترین آکادمی فوتبال کشور به میان آمد که با واکنش‌هایی توسط برخی چهره‌های پیشکسوت و فعال فوتبالی خوزستان مواجه شد.

عبدالمجید باقری نیا، از بازیکنان سابق و مربیان نام آشنای فوتبال خوزستان و کشور، ضمن برشمردن موفقیت‌های آکادمی فولاد، در خصوص حواشی اخیر، می‌گوید: هر روز در ارتباط با برکناری مدیر آکادمی و معرفی مدیران جدید مواجه هستیم که سعی در تضعیف آن‌ها دارند. به جای اینکه به مدیر آکادمی، سرپرستان و مدیران این مجموعه تبریک گفت و از آن‌ها قدردانی نمود برخی با حرکات غیر دلسوزانه سعی دارند نفرات مورد وثوق خود را جایگزین کنند. آنچه به گوش می‌رسد بسیار ناامید‌ کننده است.

باقری نیا می‌گوید: باید مدیر عامل باشگاه فولاد بسیار هوشیار باشد و تحت تأثیر این رفتار‌های خطی قرار نگیرد، مگر می‌شود آکادمی بزرگ فولاد را به دست کسی سپرد که از اداره یک تیم جوانان عاجز است؟ با کدام تجربه و کارنامه کاری اداره آکادمی با چند صد عضو نونهال، نوجوان و جوان را می‌خواهند به دست آن‌ها بسپارند؟ آیا به آبروی باشگاه فولاد و فوتبال خوزستان فکر می‌کنند یا فقط به فکر نیرو‌های وابسته به خود هستند و می‌خواهند از پشت پرده هدایت آکادمی را هم به دست بگیرند؟

در ادامه این واکنش‌ها، حمید سلامات، از پیشکسوتان و کارشناسان فوتبال خوزستان، بیان می‌کند: پاداش موفق‌ترین مدیر فوتبال خوزستان، نباید برکناری باشد. باشگاه فولاد که فصل جاری به دو عنوان قهرمانی در رده سنی نونهالان و نوجوانان و دو مقام دومی در لیگ جوانان و‌امید کشور دست یافته، چرا باید دستخوش تغییرات منفی شود؟ این هم پاداش برای مدیری چون اکبر مهدی پور است که صادقانه و خالصانه شبانه روزی با یک برنامه صحیح تلاش کرد تا افتخاراتی دیگر برای خوزستان و باشگاه فولاد کسب کند؟

وی ادامه داد: باشگاه فولاد در زمینه پایه‌ها جزء بهترین باشگاه‌های کشور است که دست‌های پشت پرده را قطع و پای دلالان را کوتاه کرد. در همه جای دنیا از مدیران قوی و موفق تقدیر می‌کنند اما ظاهراً اینجا قرار است باب جدیدی گشوده شود. چرا باید در خوزستان افرادی برای رسیدن به اهداف شخصی خود، ‌شانه‌های آدم‌های قوی را له کنند و از آن‌ها به عنوان نردبان ترقی استفاده نمایند؟ اینجا سرزمینی است که موفقیت‌ها را نمی‌بینند و مدال برکناری بر سینه آدم‌های قوی می‌زنند.

سلامات ضمن اشاره به برخی تصمیمات غلط مدیریتی در گذشته، که از آن به عنوان نخبه کشی نام برده، می‌گوید: اگر باشگاه فولاد واقعاً بخواهد چنین تصمیمی بگیرد باعث تأسف همه اهالی فوتبال است. مسأله فقط یک آدم به اسم علی اکبر مهدی پور نیست، او هم مثل انسان‌های دیگری نقاط ضعف و قوت خودش را دارد. مسأله مهمتر، رویکردی است که همه چیز را بر محور فردگرایی می‌خواهند.

روی هم رفته آنچه از فضای فوتبالی به خصوص در فضای اینترنتی مشاهده می‌شود، ناخرسندی اهالی فوتبال خوزستان از بکار بردن مدیران غیر بومی و یا غیر ورزشی است، به خصوص آنکه بخواهند جایگزین مدیران موفق خوزستانی شوند.

انتهای پیام/
ذوالفقار شریعت
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز