خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صمت استان خبر داد؛

رشد ۱۶ درصدی صادرات کالاهای تولیدی صنایع استان قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۶۸۸۰

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین از رشد ۱۶ درصدی کالاهای صادراتی تولید شده این استان خبر داد و گفت: صنایع تولیدی قزوین سال گذشته ۶۴۸ میلیون دلار صادرات کالا به نام خود ثبت کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، عزیزالله افضلی با اعلام این خبر گفت: میزان کالاهای صادراتی استان قزوین از سوی واحدهای تولیدی مستقر در شهرک های صنعتی استان قزوین نیز بالغ بر یک هزار و ۱۴ تن به کشورهای مختلف خارجی از جمله همسایگان کشورمان بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین با بیان اینکه شاهد رشد صادرات کالا از سوی صنایع استان قزوین طی سال گذشته و نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن هستیم، خاطرنشان کرد: صادرات کالاهای تولیدی در قزوین از نظر وزنی نیز ١٢ درصد افزایش داشته است.

افضلی اضافه کرد: صادرات ۶۴۸ میلیون دلاری ثبت شده در حالی رقم خورده که سال گذشته مجموع صادرات استان قزوین ۹٠١ هزار تن و به ارزش ۵۶٠ میلیون دلار به ثبت رسیده است.

وی یادآور شد: کالاهای تولیدی صنایع کوچک و متوسط استان قزوین به کشورهای عراق، افغانستان، پاکستان، ترکیه، ارمنستان، ترکمنستان، تاجیکستان، جمهوری آذربایجان، امارات متحده عربی، هندوستان، شیلی، هلند، رومانی، بلغارستان، روسیه، چین، ایتالیا و فرانسه صادر شده است.

افضلی اضافه کرد: عمده محصولات صادر شده واحدهای تولیدی استان قزوین نیز شامل انواع شوینده ها و محصولات بهداشتی، پارافین مایع و جامد، کابل برق، پلاستیک، فولاد، کاشی و سرامیک، فرآورده های لبنی، فرآورده های نفتی، پلی استر، قطعات خودرو، کشمش و خشکبار بود.

استان قزوین دارای بیش از چهار هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز