خبرگزاری کار ایران

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

در حوزه اشتغال ایجاد سالانه یک میلیون فرصت شغلی محقق شده است / یک میلیون و 700 هزار نفر به بیمه‌شدگان اجباری کشور اضافه شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۶۸۵۳

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بر اساس گزارش‌های مختلفی که از مراکز سنجش و آمارگیری از جمله مؤسسه پژوهشی صندوق تأمین اجتماعی ارائه شده، از ابتدای آغاز به کار دولت سیزدهم حدود یک میلیون و 700 هزار نفر بیمه‌شده جدید به جمع بیمه‌شدگان اجباری کشور اضافه شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید صولت مرتضوی در جریان سفر به استان مرکزی و در جمع خبرنگاران، افزود: به رغم اینکه تعداد قابل توجهی بازنشسته در کشور وجود دارد، اما این اقدامات اجازه نداده است که ضریب پشتیبانی صندوق تأمین اجتماعی سیر نزولی داشته باشد و ضریب پشتیبانی این صندوق مثبت ارزیابی می‌شود.

وی ادامه داد: در حوزه اشتغال آنچه ریاست جمهوری در خصوص ایجاد سالانه یک میلیون فرصت شغلی وعده داده، محقق شده است. در این راستا شواهد بیانگر آن است که فرصت‌های شغلی ایجاد شده به شیوه‌های مختلف قابلیت صحت‌سنجی دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: این وزارتخانه یکی از دستگاه‌هایی است که در راه‌اندازی واحدهای تولیدی نیمه‌فعال، راکد و تعطیل نقش اساسی دارد. در این راستا تمامی نهادها باید به وظایف خود عمل کنند و در حال حاضر شمار قابل توجهی از این واحدها به چرخه تولید بازگشته‌اند.

مرتضوی به دستور ریاست جمهوری در حوزه بنگاه‌های نیمه‌فعال، راکد و تعطیل، اشاره داشته و تصریح کرد: در این راستا و رابطه با رسالت دستگاه‌های اجرایی در بخش‌های خصوصی و دولتی و عمومی، اصل بر شکوفایی و راه‌اندازی و رونق تولید است که دستورالعمل‌هایی نیز در این رابطه صادر شده است.

وی بیان داشت: خوشبختانه تعداد قابل توجهی از این واحدها در سطح کشور فعال تر و راه اندازی شده اند و طرح های فراوانی در شرف اجرا است. بنابراین اگر یک واحدی بدهکار است یا نیاز به سرمایه در گردش یا مشکلات تأمین اجتماعی و ... دارد باید مشکلات رفع شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز