خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی:

کیفرخواست متهمان پرونده شهید "حمیدرضا الداغی" صادر شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۶۸۲۳

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: کیفرخواست متهمان پرونده شهید "حمیدرضا الداغی" در سبزوار، پس از ۱۳ روز از شهادت وی صادر شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از دادگستری خراسان رضوی، غلامعلی صادقی افزود: پس از شهادت این شهید در روز هشتم اردیبهشت ماه در شهرستان سبزوار، بلافاصله پرونده‌ای در حوزه قضایی سبزوار تشکیل و اقدامات لازم به صورت ویژه زیر نظر دادستان این شهرستان آغاز شد.

وی اضافه کرد: پس از گذشت ۱۰ ساعت از زمان وقوع حادثه ضاربان دستگیر و تحقیقات ادامه یافت.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: با گذشت ۱۳ روز کار فشرده قضایی کیفرخواست متهمین پرونده صادر و بلافاصله برای ادامه رسیدگی و طی مراحل قضایی به مرجع صالحه ارسال شد.

وی افزود: مطابق کیفرخواست صادره توسط دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان سبزوار متهم ردیف اول این پرونده به مباشرت در ارتکاب قتل عمدی، شهید حمیدرضا الداغی و نیز ارتکاب جرح عمدی با چاقو، مشارکت در ایراد جرح عمدی با سلاح سرد، آدم ربایی، مزاحمت برای بانوان، اخلال در نظم و آسایش عمومی و تظاهر به تهدید در ملأ عام متهم است.

صادقی خاطرنشان کرد: متهم ردیف دوم نیز به معاونت در قتل عمدی شهید حمیدرضا الداغی، ارتکاب جرح عمدی با چاقو، مشارکت در ایراد جرح عمدی با چاقو، تظاهر و تهدید با چاقو در ملأ عام و اخلال در نظم و آسایش عمومی متهم است.

وی افزود: بر این اساس ادامه رسیدگی به اتهامات سایر متهمین این پرونده نیز در مرجع صالح قانونی صورت خواهد گرفت که طبق کیفرخواست صادره، اشد مجازات برای متهمین این پرونده درخواست شده است.

"حمیدرضا الداغی" شامگاه هشتم اردیبهشت هنگامی که ۲ شرور در یکی از خیابان‌های سبزوار برای ۲ دختر جوان ایجاد مزاحمت کرده و قصد داشتند یکی از آنها را با خود ببرند، به دفاع از آنان برخاست که در درگیری با اراذل شرور، از ناحیه سینه و پشت مورد ضربات متعدد چاقو قرار گرفت و به شهادت رسید.

وی متولد سال ۱۳۵۶ در سبزوار و دارای مدرک کارشناسی معماری بود که در حوزه طراحی و نقشه کشی ساختمان فعالیت داشت.

از این شهید بزرگوار یک فرزند دختر به یادگار مانده است.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز