خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر خبرداد؛

خارج‌سازی شناورهای غرق شده از حوضچه چندمنظوره جزیره خارگ

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۵۹۷۱

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: حوضچه چندمنظوره جزیره خارگ با هدف ارتقا سطح ایمنی تردد و حفظ محیط زیست دریایی از شناور‌های غرق شده پاک‌سازی شد.

به گزارش ایلنا، محمد شکیبی نسب اظهار داشت: در راستای وظایف حاکمیتی اداره کل برای ایمن‌سازی آبراه‌های استان از سالیان گذشته نسبت به خارج سازی شناور‌های غرق شده و رها شده اقدام شده است.

وی بیان کرد: در همین راستا دو فروند شناور غرق و رها شده در حوضچه جزیره خارگ به نام‌های یدک کش نوید و بارج آنیا که محدودیت‌های بسیاری برای تردد دریانوردان ایجاد کرده بود در کمترین زمان ممکن از محل حوضچه خارج‌سازی از این حوضچه خارج سازی شدند.

شکیبی نسب افزود: این دو شناور غرق شده علاوه بر نا ایمن کردن دریانوردی، مشکلات زیادی در بهره برداری از اسکله مروارید خارگ و همچنین مشکلات زیست محیطی خاص خود را در حوضچه ایجاد کرده بود.

وی گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته و تلاش نیرو‌های عملیاتی طرح پاک‌سازی حوضچه جزیره خارگ در کمتر از یک ماه به اتمام رسید که در نوع خود بی سابقه به شمار می‌رود.

شکیبی نسب افزود: پاک‌سازی حوضچه‌ها و کانال‌های دسترسی بنادر استان بوشهر از اولویت‌های راهبردی اداره کل بنادر و دریانوردی استان است که با انجام پایش‌های مستمر نسبت به شناسایی اولویت‌های محل اجرای طرح پاک سازی اقدام می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز