خبرگزاری کار ایران

در قالب برنامه ببار بارون؛

برنامه ویژه پنجاه بدر برای کودکان و نوجوانان قزوین برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۵۶۰۴

رئیس حوزه هنری استان قزوین گفت: جشن بزرگ 50 بدر ویژه کودک و نوجوان با عنوان "ببار بارون" سه شنبه 19 اردیبهشت ماه 1402 ساعت 16:30 در پیاده راه فرهنگی سبزه میدان برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، محمدرضا امامقلی به اجرای نمایش چمچه خاتون اشاره کرد و افزود: به مناسبت آیین سنتی 50 بدر برنامه ویژه و باشکوهی برای کودکان و نوجوانان استان قزوین در پیاده راه فرهنگی سبزه میدان برگزار خواهیم کرد که از جمله آن؛ اجرای نمایش چمچه خاتون است.

رئیس حوزه هنری استان قزوین افزود: چمچه خاتون یک عروسکی آیینی است که ریشه در اعتقادات و باورهای مردم استان قزوین دارد و در زمان کم آبی به نیت بارش باران ساخته می‌شده‌ است که در زمان کم آبی؛ عروسکی می‌ساختند و خانمی همراه با بچه‌هایی که از آ‌ن‌ها به عنوان نشان پاکی نام برده می‌شود با شعرخوانی به در خانه‌ها می‌رفتند، صاحب‌خانه نیز با مهربانی هدیه‌ایی به رسم استجابت دعا برای بارش باران به آن‌ها می‌داد و مراسم پخت آش را انجام می‌دادند.

وی به دیگر برنامه‌های این جشن پرداخت و ادامه داد: سعی داریم این آیین سنتی و معنوی مردم استان قزوین را به گونه‌ای خلاقانه به کودکان و نوجوانان استان معرفی و انتقال دهیم، بدین منظور حتما باید خاطره خوبی از این مراسم در ذهن کودکان باقی بماند و از این رو اجرای موسیقی زنده، مسابقه‌های متنوع همراه با جوایز نفیس، عرضه عروسک باران و کتاب‌های ویژه کودک و نوجوان از دیگر برنامه‌های این جشن خواهد بود.

رئیس حوزه هنری استان قزوین یادآور شد: جشن بزرگ 50 بدر ویژه کودک نوجوان با عنوان "ببار بارون" با همکاری کانون پرورش فکری کودک و نوجوان استان قزوین و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز