خبرگزاری کار ایران

دبیر حزب اراده ملت قزوین:

حاکمیت آستانه تحمل خود را بالا ببرد / قانون اساسی نیاز به بازنگری دارد/ متهم کردن اصلاح‌طلبان به براندازی نظام دور از انصاف است

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۵۱۵۳

دبیر حزب اراده ملت قزوین گفت: متهم کردن من و هم فکران ما به براندازان نظام و معاند دور از انصاف است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، سید جمال خضری در نشست سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین با فعالین سیاسی، دبیران احزاب و تشکل‌های سیاسی که شامگاه شنبه در سالن جلسات فرمانداری شهرستان البرز برگزار شد، گفت: همه دغدغه مشارکت اجتماعی داریم و این می‌طلبد که نظام و حاکمیت آستانه تحمل خود را بالا ببرد، باید توسعه سیاسی داشته باشیم، با سعه صدر به سیاسیون نگاه کنیم و اجازه دهیم افراد آزادانه فعالیت سیاسی داشته باشند.

دبیر حزب اراده ملت قزوین ادامه داد: شاید این سئوال ایجاد شود که مگر درحال حاضر آزادی ندارند، پاسخ این است که آزادی و موثر بودن دو مبحث جداگانه هستند، صحبت‌ها باید بازتاب داشته و اثرگذار باشد و این یکی از ویژگی‌های احزاب سیاسی است که باید ملموس‌تر باشد و لازمه‌اش این است نظام و حاکمیت آستانه تحمل خود را بالاتر برده و اجازه دهد افکار و اندیشه‌های مختلف که خط مرز خود را با معاندین، ضد انقلاب و براندازان مشخص کرده‌اند، فعالیت داشته باشند.

وی تاکید کرد: ما اصلاح طلبان وفادار به نظام و قانون اساسی هستیم، البته منتقد قانون اساسی هم هستیم، قانون به شدت به بازنگری نیاز دارد و فرآیند سختی برای اصلاح آن در نظر گرفته شده است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب ادامه داد: باید مشکلات و دغدغه‌های مردم که بیشتر در قانون اساسی است، مرتفع شود و به طور طبیعی بعد از آن همه پرسی اجرا می‌شود، نباید از رفراندوم ترسید، مردم همیشه در این انقلاب پای صحنه بودند و ثابت کردند وفادار هستند، باید مردم را بیشتر در عرصه‌های سیاسی مشارکت دهیم.

وی بیان کرد: احزاب باید برگزار کننده انتخابات بوده و به عنوان بازوی سیاسی و تعیین کننده سرنوشت دیده شوند نه صرفا به عنوان داغ کننده تنور انتخابات، احزاب یکی از نمادهای جامعه دمکراتیک هستند، جامعه‌ای که جمهوری است باید انتخابات داشته بلشد که بدون فعالیت آزاد احزاب امکانپذیر نیست و نخواهد بود.

خضری ادامه داد: بحث نظارت استصوابی به نظام آسیب وارد کرده است، صلاحیت افراد باید از مراجع قانونی استعلام شود و افراد با افکار، عقاید و قومیت‌های مختلف حضور پیدا کنند؛ صحنه‌های انتخابات با این امر داغ می‌شود، سیاست حذفی که همه از یک طیف باشند و از بین آن‌ها انتخاب کنیم درست نیست.

خضری با اشاره به موضوع حجاب گفت: بحث حجاب باید طوری مدیریت شود که نظام آسیب نبیند.

دبیر حزب اراده ملت قزوین اظهار کرد: متهم کردن من و هم فکران ما به براندازان نظام و معاند دور از انصاف است.

درباره حقوق کارمندان گفت: حقوق کارمندان متولی خاصی ندارد، کارکنان شهرداری‌ها، کارکنان بانک‌ها و برخی نهادهای دولتی سیستم پرداخت حقوق شان نظام هماهنگ است و حداقل حقوق را دریافت می‌کنند.

در این جلسه فرماندار شهرستان البرز، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استاندار، مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری و مدیرکل بانوان استاندار حضور داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز