خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه‌ خبرداد؛

بهره برداری از  مرکز "پیوند قلب" کرمانشاه تا ۳ ماه دیگر / هر ۳۰۰۰ نفر تحت مراقبت یک پزشک قرار می‌گیرند

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۳۶۶۸

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه‌ گفت: با تجهیز بیمارستان "پیوند قلب" اولین عمل پیوند سه ماه آینده در کرمانشاه انجام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، قباد محمدی در نشست خبری عصر امروز به پروژه‌های درمانی بسیاری که  در سطح استان افتتاح می‌شود اشاره کرد و گفت: امسال یک سال بی‌نظیر برای توسعه خدمات بهداشت و درمان در استان کرمانشاه خواهد بود.

وی افزود: کار ساختمانی بزرگترین و مجهزترین بیمارستان مربوط به بیماران مبتلا به سرطان و شیمی درمانی کرمانشاه رو به اتمام است و بزودی حدود ۵۰۰ میلیارد تومان تجهیزات در آن نصب می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه با افتتاح این مرکز زمان انتظار بیمارانی که در نوبت سه ماهه رادیوتراپی هستند، صفر خواهد شد، تصریح کرد: در این مرکز چهار دستگاه رادیوتراپی نصب می‌شود و به عنوان یکی از مراکز مجهز رادیوتراپی و درمان سرطان در کشور به مردم سرویس می‌دهد.

وی اعلام کرد: بزودی ۷۰ تخت به تخت‌های بیمارستان طالقانی کرمانشاه افزوده و اورژانس ۷۴ تختخوابی آن نیز تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

محمدی گفت: ضریب اشتغال تخت بیمارستان طالقانی هم‌اکنون ۱۱۰ درصد است و به دلیل شلوغی این بیمارستان، گاهی اوقات بیماران در راهروها پذیرش می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: تا یک ماه گذشته بیماران اوتیسمی استان برای انجام امور دندانپزشکی به استان‌های تهران و البرز مراجعه می‌کردند که با راه‌اندازی بخش دندانپزشکی کودکان در بیمارستان دکتر محمد کرمانشاهی این بیماران دیگر نیازی به مراجعه به دیگر استان ها ندارند.

وی همچنین از اولین پیوند مغز استخوان در هفته گذشته در کرمانشاه خبر داد و افزود: یکی از مشکلات منطقه غرب کشور این بود که پیوند مغز استخوان اطفال وجود نداشت که اکنون این عمل در مرکز استان انجام می‌شود.

محمدی با بیان اینکه همه امکانات و تجهیزات لازم برای پیوند قلب در کرمانشاه آماده است، از اولین پیوند قلب استان در ۲ ماه آینده خبر داد و گفت: پیوند قلب هم‌اکنون در شهرهای مشهد، تهران و شیراز انجام می‌شود.

وی در ادامه از راه‌اندازی مجدد کارخانه تولید داروی باختربیوشیمی خبر داد و گفت این واحد تولیدی از سال ۹۶ تعطیل بود که با پیگیری‌های انجام شده هم اکنون فعال شده و در حال تولید ۲ نوع دارو است و پیگیر هستیم که با افزایش سرمایه در گردش آن تولید این شرکت را به ۲۰ قلم دارو برسانیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: ساختمان مرکز پت اسکن کرمانشاه تکمیل شده و تنها نصب دستگاه‌های آن باقی مانده که باتوجه به پیشرفته بودن دستگاه‌ها نصب آنها حدود سه ماه طول می کشد.

وی قیمت این دستگاه را حدود ۱۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد.

محمدی مراجعه به پزشکان معروف و شلوغی مطب‌ها در کرمانشاه را زیاد و گسترده دانست و گفت: تنها راه اصلاح این موضوع اجرای طرح پزشک خانواده است، طرحی که از سال ۸۴ دولت‌های مختلف در تلاش برای اجرای آن بودند اما این دولت شجاعت به خرج داده و در تلاش است امسال برای شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر اجرایی کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اضافه کرد: هم اکنون در شهرستان کنگاور در حال جذب پزشک، پرستار و پرسنل برای اجرای این طرح هستیم و در مرحله بعدی سه شهرستان دیگر استان به این طرح اضافه و تا پایان سال تمام شهرهای استان زیرپوشش پزشک خانواده قرار می‌گیرند.

وی اظهار کرد: این طرح نظام ارجاع را نیز به دنبال دارد که باعث خلوتی مطب‌ها می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: کمک‌های مالی به بیماران صعب‌العلاج از شهریور ۱۴۰۱ به طور بی‌نظیری در حال انجام است و تقریبا هزینه‌های این بیماران رایگان شده است.

محمدی عنوان کرد: تا قبل از سال ۱۴۰۲ قانونی مبنی بر اجبار پزشکان به بستن قرارداد با بیمه‌ها وجود نداشت، اما از سال جاری هر مطب و موسسه پزشکی موظف است با بیمه‌های پایه قرارداد داشته باشد که در ماه‌های گذشته چند مطلب به دلیل نداشتن قرارداد با بیمه‌ها پلمب شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز