خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان:

طرح پزشک خانواده با هدف عدالت در سلامت در استان اجرا می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۲۱۲۹

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به اجرای طرح پزشک خانواده در استان، گفت: این طرح با هدف کاهش هزینه‌های درمان و تحقق عدالت در سلامت اجرا می‌شود.

به گزارش ایلنا، بهرام دلفان در نشست خبری تشریح برنامه‌های هفته سلامت در لرستان، اظهار داشت: تمرکز دولت بر اجرای طرح پزشکی خانواده است که پس از اجرا به شکل پایلوت و سنجش در استان‌ها، از اول اردیبهشت اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح پزشک خانواده به شکل پایلوت در سه شهرستان نورآباد، دورود و الیگودرز اجرا سپس به کل شهرها تمیم داده می‌شود، گفت: برنامه‌های هفته سلامت امسال از ۹ تا ۱۶ اردیبهشت‌ماه با شعار سلامت برای همه و با رویکرد پزشکی خانواده در استان برگزار می‌شوند.

دلفان به روزشمار هفته سلامت اشاره کرد و با بیان اینکه در بازه زمانی ۹ تا ۱۶ اردیبهشت برنامه‌هایی در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: شنبه، نهم اردیبهشت با عنوان سلامت خانواده، یک‌شنبه جوانی جمعیت، دوشنبه دسترسی عادلانه به سلامت، سه‌شنبه جامعه سالم و رشد اشتغال، نام‌گذاری شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه چهارشنبه، ۱۳ اردیبهشت با عنوان اقتصاد خانوار و سلامت، پنج‌شنبه با عنوان سلامت و رسانه و جمعه با عنوان جامعه و سبک زندگی سالم نام‌گذاری شده است، اظهار کرد: دسترسی عادلانه به سلامت اولویت اول مدیریت علوم پزشکی استان است.

وی با تأکید بر اینکه ۳۰ درصد حوزه اشتغال در حوزه سلامت است و اگر در حوزه اشتغال کار شود می‌توان به اشتغال کمک کرد و حرکت به این سمت سیاست کل وزارتخانه است، تصریح کرد: در حوزه سلامت اقتصاد مهم است و در این راستا برای دهک‌های محروم اردوهای جهادی برگزار و اولویت این اردوها در بخش دندانپزشکی با هدف پیشگیری از خرابی دندان است.

دلفان با بیان اینکه در بعد بیماران بیماری‌های صعب‌العلاج و خاص با مشکلات اقتصادی مواجه هستند، گفت: در این راستا صندوق حمایت از بیماران خاص راه‌اندازی و تسهیلاتی در این حوزه ارائه شده است و این روال ادامه دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با یادآوری نقش مهم سبک زندگی در سلامت، افزود: سبک زندگی تغذیه، مصرف سبزیجات، توجه به ورزش باید در وهله اول باشد این در حالی است که در سبک زندگی حتی رانندگی و تصادفات بر سلامت اثرگذار است.

وی با تأکید بر اینکه محوریت هفته سلامت پزشکی خانواده است که چشم‌اندازهای وسیعی برای آن متصور است، اضافه کرد: پزشک خانواده به ارتقای دسترسی عادلانه سلامت، افزایش مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی به نیازهای سلامت، افزایش فرزندآوری، مدیریت منابع حوزه سلامت و افزایش امید به زندگی کمک می‌کند.

دلفان گفت: ارتقای سطح کیفی بیمه‌ها، افزایش نرخ باروری، الگوی مصرف دارو، افزایش پوشش بیمه گروه‌های آسیب‌پذیر و کم توان، تجویز منطقی دارو و پاسخگویی به شکایات مردمی از دیگر اهداف طرح پزشکی خانواده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز