خبرگزاری کار ایران

باد بسیار شدید استان بوشهر را در خواهد نوردید

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۷۶۰۷

هواشناسی بوشهر از وزش باد شدید تا بسیار شدید و طوفانی شدن دریا از روز چهارشنبه تا اوایل هفته آینده خبر داد.

به گزارش ایلنا، مدیر کل هواشناسی استان بوشهر گفت: با ورود سامانه بارشی از فردا سه‌شنبه به استان ناپایداری‌های جوی افزایش می‌یابد و در پی آن از روز چهارشنبه وزش باد به‌نسبت شدید تا شدید و گاهی بسیار شدید استان بوشهر را درخواهد نوردید.
 
فرج‌اله شکوهی‌پور از صدور هشدار سطح نارنجی در این زمینه خبر داد و افزود: پیش‌بینی می‌شود سرعت وزش باد روی خلیج فارس از بعد از ظهر روز چهارشنبه تشدید شود و تا روز یک‌شنبه هفته آینده ادامه یابد.
 
وی در این مدت وزش باد به‌نسبت شدید تا شدید و گاهی بسیار شدید (تا بیش از ۷۰ کیلومتر در ساعت)، افزایش ارتفاع موج و تلاطم دریا (۱۵۰ تا ۳۰۰ و گاهی تا بیش از ۳۰۰ سانتیمتر) و گاهی رگبار باران و رعد و برق پیش‌بینی کرد.
 
مدیر کل هواشناسی استان تاکید کرد: اختلال در تردد‌ها و فعالیت‌های دریایی خلیج فارس، خسارت به تاسیسات و سازه‌های دریایی و ساحلی و سازه‌های سبک و پیش‌ساخته در مناطق ساحلی، خطر غرق‌شدن شناور‌ها سبک و نیمه‌سنگین، پاره‌شدن تور‌های صیادی، خطر غرق شدن شناگران و احتمال شکستن درختان در مناطق ساحلی پیش‌بینی می‌شود.
 
وی گفت: لغو تمام تردد‌های دریایی و صیادی شناور‌های سبک و نیمه‌سنگین، اعمال محدودیت در فعالیت‌های دریایی و ساحلی، اجتناب از برپایی چادر و لغو برگزاری فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی و تمام برنامه‌های فضای باز در مناطق ساحلی توصیه می‌شود، بنابراین تمهیدات لازم برای پیشگیری از هر گونه خسارت احتمالی اندیشیده شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز