خبرگزاری کار ایران

حضور ۱۱۰۰ نفر از خیرین فارس در طرح بزرگ افطار ویژه ایتام

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۶۰۱۹

بیش از یک هزار و ۱۰۰ نفر از خیرین سطح استان در شانزدهمین طرح بزرگ افطار ویژه ایتام و مستمندان شرکت کردند.

به گزارش ایلنا، مسئول خیریه حجه ابن حسن العسکری(عج) شیراز با بیان اینکه امسال شانزدهمین سال است که طرح بزرگ افطار ویژه ایتام و مستمندان برگزار می شود، عنوان کرد: بیش از هزار و ۱۰۰ نفر از خیرین سطح استان در طرح افطار شرکت کردند.

مهدی محلاتی بیان کرد: در این طرح توزیع ۴ هزار و ۵۰۰ سبد کالا به ارزش ریالی ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان ویژه ماه مبارک رمضان داریم که در مرحله اول هزار بسته معیشتی توزیع می شود.

وی افزود:  باتوجه به اینکه میزان کمک خیرین بیشتر از افراد تحت پوشش به ویژه در ایام ماه رمضان است لذا به عنوان خیریه مادر در این زمینه فعالیت می کنیم.

محلاتی با بیان اینکه ۱۶ سال از فعالیت موسسه می گذرد، خاطرنشان کرد: از سال ۹۷ در زمینه نگهداری شبانه روزی کودکان بی سرپرست و بد سرپرست ورود کردیم و درحال حاضر ۷۵ کودک بی سرپرست تحت پوشش هستند.

وی افزود: این خیریه تحت نظارت فرمانده نیرو انتظامی است.

جمع آوری کمک های کوچک و تبدیل آن به کار بزرگ

فرمانده سپاه ناحیه بقیه الله شیراز نیز با بیان اینکه روش های مختلفی در کمک های مومنانه در پیش گرفته می شود بیان کرد: خوشبختانه در همه شیوه ها مردم کمک های خوبی داشته اند.

مجید علیپور با اشاره به اهمیت تبلیغ کار خیر و جمع آوری کمک های کوچک و تبدیل آن به کار بزرگ گفت: هر خانواده ای با کار کوچک در اقدام خیر بزرگی سهیم شده است و از این جهت که همه علاقمند به کار خیر هستند شکی نیست و ممکن است بضاعت آن را نداشته باشند لذا باید براساس توانمندی خود ورود کردند تا بتوان اقدام بزرگی را رقم زد.

خیریه ها فاصله و شکاف طبقاتی را برطرف کنند

نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: خیریه ها سعی می کنند که فاصله و شکاف طبقاتی را برطرف کنند.

جعفر قادری با اشاره به وجود مشکلات اقتصادی در سطح جامعه بیان کرد: لذا دستگاه های مختلف درگیر هستند و تلاش می شود در کنار اعتبارات محدودی که دستگاه ها دارند کارهای بزرگی انجام شود.

وی افزود:یکی از این اقدامات حمایت و افطاری هایی است که به صورت کالایی تامین می شود و حرمت خانواده ها حفظ می شود و با کمترین هزینه راهاورد بزرگی دارد

حضور ۱۱۰۰ نفر از خیرین فارس در طرح بزرگ افطار ویژه ایتام

کمک های جمعی خیر و برکت به همراه دارد

مدیرکل بهزیستی فارس نیز گفت: کمک های جمعی خیر و برکت را به همراه دارد 

محمدرضا هوشیار  بیان کرد: با اهمیت ترین یاد خدا جنبه عملی است اینکه چقدر گره از کار مردم باز می شود و خوشا به افرادی که در این زمینه قدم برمی دارند.

وی افزود:حال دل افرادی که کمک کردند بسیار خوب تر از حال کسانی است که به آنها کمک می شود.

فعالیت خیریه ها، سیره ائمه است 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس گفت: خیریه حجه ابن حسن العسکرب جز خیریه های برتر است که فعالیت دارد و کار توزیع افطاری در ماه رمضان در قالب بسته معیشتی اقدامی شایسته و از سیره امام علی است. 

حجت الاسلام و المسلمین موسوی خاطرنشان کرد: امام علی (ع) اطعام ایتام را در تمامی امورات زندگی خود  انجام می دادند و بدون اینکه کسی ایشان را بشناسد به نیازمندان کمک می کردند و این سیره ائمه است که در این خیریه ادامه دارد .

موسوی افزود: به همت این حدود ۴ هزار بسته معیشتی بسته بندی شده است و در اختیار نیازمندان قرار می گیرد

رئیس خانه خیرین استان فارس نیز با بیان اینکه شهر و امکانات آن متعلق به همه است، عنوان کرد: از  کمیسیون اجتماعی مجلس تقاضا داریم که طرحی در خصوص خیریه ها و حمایت از انها ارائه دهند و شاهد فعالیت خیریه ها در خارج  از سیستم بروکراسی باشیم. 

شمس تصریح کرد: خیرین پای کار هستند و باید راه را باز کرد و سازمان های مردم نهاد را باور کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز