خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت در مشهد:

مشکل واردات مواد اولیه دارو باید رفع شود/ تولید ۹۹ درصدی داروهای مورد نیاز کشور در داخل

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۲۷۶۱

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۹۹ درصد داروی مورد نیاز کشور در داخل تولید می شود اما بحث مهم در این زمینه وارد شدن مواد اولیه است که باید مشکلات در این زمینه رفع شود.

 به گزارش ایلنا از مشهد، بهرام عین اللهی در حاشیه بازدید از پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به فعالیت ۶۷ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی در کشور ادامه داد: حضور ۲۲ هزار عضو هیات علمی و ۲۷۰ هزار دانشجو در این دانشگاه ها از سرمایه های ارزشمند نظام سلامت است که این ظرفیت می تواند با فعالیت در حوزه پژوهش و شرکت های دانش بنیان در مسیر رفع نیازهای مردم گام بردارد.

وزیر بهداشت گسترش شرکت های دانش بنیان و پارک های علم و فناوری را از مهم ترین اولویت ها و اقدامات دولت سیزدهم دانست و گفت: تصویب آیین نامه های مربوط به عوارض گمرکی و اعطای تسهیلات بانکی موجب شد که شرکتهای دانش بنیان در یک سال گذشته رشد قابل توجهی نسبت به گذشته داشته باشد.

عین اللهی با بیان اینکه در سال جدید بر تولید محصولات سلامت محور، داروها و تجهیزات پزشکی بیشتر از گذشته کار خواهیم کرد، افزود: در یک سال گذشته بیش از ۱۵ هزار تخت بیمارستانی در کشور به بهره برداری رسید که عمده تجهیزات و ملزومات مورد نیاز آن نظیر تخت های مراقبت ویژه، ونتیلاتور، ماشین های بیهوشی، دیالیز و تخت های بستری تولید شرکت های داخلی بوده است.

وی تاکید کرد: اکنون حدود ۱۲ پارک علم و فناوری و حدود ۶۰۰ شرکت دانش بنیان در سطح کشور فعال هستند که منجر به اتفاقات خوبی به خصوص در حوزه دارو شده اند.

وی با اشاره به اینکه نیازمند ساختارهای مورد نیاز برای رونق محصولات داخلی هستیم، گفت: حضور بخش خصوصی و عقد قرارداد های معتبر زمینه استفاده از پتانسیل های مردمی در این زمینه را فراهم خواهد کرد.

عین اللهی ادامه داد: ساختارها برای کسب مجوز باید تغییر کند تا نخبگان علمی در صف انتظار طولانی برای کسب مجوزهای لازم معطل نشوند.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز