خبرگزاری کار ایران

نماینده کارگران پلی اکریل اصفهان تشریح کرد:

کاهش تولید به منظور برخورد با کارگران پلی اکریل

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۲۵۰

چکیده: کاهش تولید در این شرکت و صدور اطلاعیه اخیر روابط عمومی در واکنش به نامه کمیسیون کارگری فرمانداری شهرستان مبارکه مبنی بر توقف سیاست کوچک سازی و به منظور تحریک مسئولان نظارتی استان برای برخورد غیرقانونی با کارگران صورت گرفته است.

نماینده کارگران پلی اکریل اصفهان با اشاره به کاهش تولید در این کارخانه پس از وقوع اعتراضات کارگری، معتقد است کاهش تولید و صدور اطلاعیه اخیر توسط روابط عمومی در واکنش بهنامه کمیسیون کارگری فرمانداری شهرستان مبارکهمبنی بر توقف سیاست کوچک سازی و به منظور تحریک مسئولان نظارتی استان برای برخورد غیرقانونی با کارگران، اتفاق افتاده است.

یکی از نمایندگان کارگران با اشاره به اطلاعیه تهدید آمیز روابط عمومی که در سطح شرکت پلی اکریل اصفهان پخش شده است، به ایلنا گفت: در این اطلاعیه علاوه بر تهدید به برخورد با کارگران، اعتراضات کارگران به خارج از کشور نسبت داده شده است.

وی ادامه داد: در اطلاعیه یاد شده آمده است که اعتراضات کارگران در ماه‌های گذشته، فعالیت‌های اقتصادی شرکت با شرکای تجاری‌اش از جمله تامین مواد اولیه و فروش محصولات را تحت الشعاع قرار داده که ادعایی واهی است چرا که تامین بخشی از مواد اولیه بر عهده شرکت تولید مواد اولیه الیاف مصنوعی(DMT) است که ۱۰۰ درصد سهام آن به پلی اکریل اصفهان تعلق دارد.

این نماینده کارگری تصریح کرد: از طرفی مواد اولیه بخش اکریلیک شرکت نیز از کشورهای چین و کره خریداری می‌شود که اعتراضات کارگری بر مبادلات تجاری‌شان تاثیری ندارد.

وی با اشاره به نامه فرمانداری شهرستان مبارکه به مدیرعامل پلی اکریل اصفهان مبنی بر توقف سیاست کوچک سازی کارخانه، گفت: آنطور که از شواهد پیدا است سیاست کوچک سازی کارخانه هنوز متوقف نشده و شرکت‌های جدا شده همچون الیاف زاینده روز به صورت جداگانه به فعالیتشان ادامه می‌دهند.

این کارگر پلی اکریل اصفهان در تشریح دلایل پشت پرده اتهامات جدید مدیریت کارخانه افزود: مسئولان دولتی و نظارتی استان به مساله توقف تولید حساسیت دارند چرا که پلی اکریل اصفهان تنها شرکتی است که یک سری از مواد خاص همچون اکریلیک را تولید می‌کند و در صورت توقف تولید، صنایع نساجی، فرش بافی، پتو و… دچار مشکل می‌شوند و مشکلات پیچیده‌ای در صنعت کشور ایجاد خواهد شد.

وی در ادامه بیان کرد: مدیر عامل می‌خواهد با سوء استفاده از این حساسیت، کاهش تولید را به اعتراضات کارگران نسبت دهد و مسئولان نظارتی را به برخورد غیرقانونی با کارگران تحریک کند. از طرفی مجمع عمومی سهامداران شرکت در ماه جاری برگزار می‌شود و هیات مدیره باید پاسخگوی عملکردش باشد و احتمالا می‌خواهند ناکارآمدی‌شان را به گردن کارگران بیندازند.

وی عنوان کرد: از پایان هفته گذشته، علاوه بر توقف کامل تولید در بخش اکریلیک ۲، نیمی از بخش پلی استر از دور تولید خارج شده و در بخش اکریلیک ۱ هم با کاهش تولید مواجه هستیم و یکی از توربین‌ها را هم بدلیل آنچه مشکلات گازی عنوان می‌شود از خط تولید نیروگاه خارج کرده‌اند و این در حالی است که مواد اولیه برای ادامه فعالیت کارخانه وجود داشته و نیازی به توقف ناگهانی تولید نبوده است.

نماینده کارگران در پایان اظهار داشت: شرکت پلی‌اکریل در سال‌های گذشته هم بدلیل کمبود مواد اولیه تا چندین ماه تولید را کاهش داده بود، بنابراین کاهش تولید در پلی اکریل اصفهان امری عادی است اما اینکه در این مقطع زمانی تولید را به صورت ناگهانی کاهش دهند و بلافاصله اعتراضات کارگران را مسئول آن معرفی کنند حربه‌ای مشکوک و رسوا است چرا که تقریبا در همه اعتراضات کارگران در ماه‌های گذشته تولید برای لحظه‌ای متوقف نشد و اعتراضات عمدتا در بازه زمانی تغییر شیفت‌ها صورت می‌گرفت.

در ادامه نسخه ای از اطلاعیه روابط عمومی شرکت پلی اکریل اصفهان که توسط کارگران در اختیار ایلنا قرار گرفته است، منتشر می‌شود:

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز