خبرگزاری کار ایران

مدیرکل انتقال خون استان خبر داد؛

استان مرکزی نیازمند اهدای تمامی گروه‌های خونی

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۱۹۶۱

مدیرکل انتقال خون استان مرکزی با اشاره به وضعیت حجم ذخیره خون در بانک خونی این اداره‌کل، گفت: مراکز درمانی و بیمارستانی این استان برای حفظ شرایط موجود نیازمند تمامی گروه‌های خونی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ریتا ظهیری افزود: زمان نرمال ذخیره خون 8 تا 12 روز است. اکنون برای 11 روز انواع گروه‌های خونی در استان ذخیره است که برای حفظ این شرایط باید افراد نیکوکار برای اهدای خون اقدام کنند.

وی به وضعیت میزان خون‌های اهدایی در استان مرکزی اشاره داشته و ادامه داد: استان مرکزی در ذخیره خون اهدایی، در وضعیت سبز قرار دارد و اهداکنندگان مستمر استان با فراخوان انجام شده، مشارکت خوبی برای اهدا دارند.

مدیرکل انتقال خون استان مرکزی اظهار داشت: نسبت توزیع خون به میزان درخواست‌ها در چند روز گذشته و همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون در این استان 100 درصد است که نشان دهنده وضعیت نرمال ذخیره خونی در استان است.

ظهیری تصریح کرد: سازمان انتقال خون ایران در سال 1353 در کشور تأسیس شد و با راه‌اندازی این مجموعه، اهدای خون در ایران قانونمند شده و از پراکنده‌کاری در این زمینه جلوگیری شد.

وی بیان داشت: در حال حاضر سازمان انتقال خون در ایران، به عنوان بالاترین و تنها مرجع تصمیم‌گیری در زمینه تأمین و توزیع خون و فرآورده‌های خونی سالم در کشور فعالیت می‌کند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز