خبرگزاری کار ایران

با سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد تومان؛

68 طرح تولیدی و صنعتی در اردبیل به بهره‌برداری رسید

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۹۳۴۳

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت اقتصاد گفت: همزمان با ایام‌الله دهه فجر در استان اردبیل 68 طرح تولیدی و صنعتی به بهره‌برداری رسید که سرمایه‌گذاری انجام شده برای این طرح‌ها حدود 2 هزار میلیارد تومان بوده است.

به گزارش ایلنا، ذبیح الله سلمانی در آیین افتتاح سه طرح صنعتی در اردبیل اظهار کرد: همزمان با ایام‌الله دهه فجر در استان اردبیل 68 طرح تولیدی و صنعتی به بهره‌برداری رسید که سرمایه‌گذاری انجام شده برای این طرح‌ها حدود 2 هزار میلیارد تومان بوده است.

وی تصریح کرد: اکثر این سرمایه از طریق خود کارآفرینان و سرمایه‌گذاران تأمین شده تا شاهد تکمیل و بهره‌برداری از واحدهای صنعتی باشیم و حدود 200 میلیارد تومان نیز تسهیلات بانکی برای صاحبان این واحدها پرداخت شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت اقتصاد گفت: اولین کارخانه‌ای که در اردبیل به بهره‌برداری رسید تولید شکلات و آب‌نبات بود که با ظرفیت پنج هزار و 200 تن و با سرمایه‌گذاری 53 میلیارد تومان به بهره‌برداری سید. معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت اقتصاد میزان اشتغال این واحد را 30 نفر اعلام کرد و افزود: این میزان اشتغال تا 200 نفر قابل ارتقا است و سرمایه‌گذار آن 10 میلیارد تومان از تسهیلات بانکی استفاده کرده است. 

سلمانی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد:‌ برای توسعه کارخانه نیز نیاز به حمایت و پرداخت تسهیلات بانکی بود که قول مساعد دادیم در سریعترین زمان این تسهیلات برای کارآفرینان پرداخت شود. 

وی اضافه کرد: دومین واحدی که امروز در اردبیل به بهره‌برداری رسید، کارخانه تولید پودر لباسشویی است که به ظرفیت سه هزار تن در سال و با حجم سرمایه‌گذاری 15 میلیارد تومان افتتاح شد

سلمانی بیان کرد: ما سعی می‌کنیم از سرمایه‌گذاران حمایت‌های لازم را انجام دهیم که قطعا پرداخت تسهیلات بانکی و تسهیلات تبصره 18 در پشتیبانی از این مجموعه‌های تولیدی و صنعتی در اولویت خواهد بود. 

وی به افتتاح سردخانه 800 تنی در اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: حجم سرمایه‌گذاری این مجموعه 11.5 میلیارد تومان است که سرمایه‌گذار آن یک میلیارد و پانصد میلیون تومان تسهیلات بانکی دریافت کرده است. 

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت اقتصاد گفت: قرار شد برای طرح‌های توسعه‌ای این مجموعه چهار تا پنج میلیارد تومان تسهیلات نیز تأمین شود که ما از طریق وزارت اقتصاد و دارایی تأمین این منابع و پرداخت آن را از سوی بانک‌های عامل پیگیری خواهیم کرد تا در سال آینده امکان توسعه این طرح‌ها به شکل مناسب فراهم آید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز