خبرگزاری کار ایران

شهردار تبریز:

دولت برای حاشیه نشینی تبریز ردیف بودجه اختصاص دهد/ معضل ترافیک تبریز حاصل مدیریت غلط سال‌های قبل است

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۵۰۴۳

شهردار کلانشهر تبریز، خواستار رسیدگی و پیگیری جذب بودجه حاشیه نشینی تبریز شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، طبق اولین دستور جلسه اول، یکصد و هشتمین جلسه شورای اسلامی کلانشهر تبریز، بررسی مصوبه کمیسیون ورزش و جوانان شورا در خصوص ارتقاء فرهنگ فعالیت بدنی و ورزش همگانی، افزایش سرانه ورزشی و افزایش نشاط اجتماعی در پارک های شهری مطرح شد.

پرویز هادی، رئیس کمیسیون ورزش و جوانان در این زمینه اظهار داشت: پارک ها فضایی برای استفاده خانواده ها از امکانات ورزشی آنهاست، در پارک های جدید، امکانات ورزشی احداث خواهد شد.

وی تاکید کرد: هدف از این برنامه بیشتر ورزش های خانوادگی و بومی محله ای است که خانواده ها علاوه بر انجام حرکات ورزشی و سلامت بیشتر جسمی، دور هم لحظات شاد و پرنشاطی داشته باشند.

احد صادقی، رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر تبریز نیز اظهار داشت: طراحی فضای سبز و پارک ها موضوع مهمی است و در بعضی از شهرها اداره ای برای این موضوع اختصاص یافته، در تمامی پارک ها نمی شود دوچرخه و اسکیت راه اندازی کرد در این رابطه باید سازمان زیبا و منظر شهرداری هم همکاری کند.

سید کاظم زعفرانچیلر، رئیس کمیسیون سرمایه گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب و کار، اذعان داشت: از تربیت بدنی درخواست کرده بودیم ورزش هایی که قابلیت اجرایی در چارک های عمومی را دارند اعلام کنند و در این رباطه لیستی شامل ۲۸ عنوان ورزش ارائه کرده اند؛ این ورزش ها هزینه های خاصی ندارد و می توانیم در پارک ها ایجاد کنیم.

این دستور جلسه با رای اکثریت اعضای شورا تصویب شد.

دستور جلسه دوم با قید یک فوریت به بررسی لایحه شهرداری تبریز مبنی بر تامین هزینه های ارائه خدمات رایگان معاینه فنی برای تاکسی های تحت پوشش سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تبریز پرداخت.

عبدالرحیم قاصدی، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تبریز، که مهمان این جلسه بود گقت: ۱۲۰۰ نفر از نوسازی ناوگان حمل و نقل استقبال کرده اند  و این روند ادامه دارد.

سید کاظم زعفرانچیلر، گفت: در تبریز روزانه ۷ هزار خودرو در حال تردد است که بخش عظیمی از این جریان ترافیک مربوط به سوختگری است.

وی با اشاره به اینکه در منطقه آزاد ارس امکان استفاده از تاکسی های برقی وجود دارد، تاکید کرد: امکان ایجاد تاکسی های برقی در تبریز بر اساس زیرساخت های مورد بررسی قرار گفته امکان‌پذیر است.

زعفرانچیلر ادامه داد: زعفرانچیلر بارها  این موضوع را مطرح کرده ایم تا به این موضوع رسیدگی شود، اگر به صورت آزمایشی نیز جایگاه های برقی برای تاکسی های برقی تبریز در سال ۱۴۰۲ ایجاد کنیم می‌تواند در کاهش آلودگی هوا موثر باشد.

یعقوب هوشیار، شهردار کلانشهر تبریز اظهار داشت: در بحث حمایت از نوسازی ناوگان تاکسیرانی توانستیم ۴ هزار دستگاه تامین منابع انجام دهیم، بر اساس میزان ثبت نام های صورت گرفته در سامانه باز هم تامین منابع خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه از صندوق محیط زیست هم کمک مالی گرفتیم و امیدواریم این سیاست ادامه پیدا کند، افزود: رانندگان تاکسی قشرزحمتکش جامعه هستند و خدمات آنها با ارزش است، باید از نظر مالی حمایت شوند.

شهردار تبریز با یادآوری اینکه مقرر شده، بحث معاینه فنی ناوگان تاکسیرانی رایگان صورت گیرد، تاکید کرد: در بحث ظرفیت تاکسی های برقی بصورت جدی پیگیر موضوع در مصوبه دولتی هستیم در نوبت هیئت دولت برای بررسی موصوبه قرار گرفته ایم.

این دستور جلسه نیز با رای اکثریت اعضای شورا تصویب شد.

سخنرانی جبار علی ذاکری، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی، دستور جلسه سوم امروز شورای شهر بود که وی در این زمینه با بیان اینکه در چهل سال گذشته اقدامات موثری انجام گرفته ولی باید برنامه های بلند مدتی داشته باشیم، اظهار داشت: شورای شهر و متولیان شهر در منطقه شمالغرب باید یک برنامه بلندمدت  تدوین کنند تا در جایگاه تبریز و شان تبریز باشد.

وی ادامه داد: تبریز به دلیل اینکه در چند سال گذشته مهاجر فرست بوده و یا بدلیل برنامه های دیگر کلانشهرها، از رشد دور مانده است، اعتبارات بودجه ای شهر تبریز باید به گونه ای رقم بخورد که بتوانیم برای رشد تبریز کوشش کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی، تاکید کرد: ترافیک تبریز از جمله مشکلات اساسی است که باید سال های قبل به این مساله رسیدگی می شد و امروز این مساله عامل مهمی در آلودگی هوا است.

ذاکری با بیان اینکه اقدامات انجام گرفته برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی جای تقدیر دارد، افزود: فاصله وضعیت مناسب اتوبوس های تبریز با شهرهای دیگر بغرنج است و مردم انتظار دارند این خلا جبران شود.

وی رایزنی های نمایندگان را درخصوص بودجه ریزی، اثر گذار دانست و در ادامه گفت: ساختمان های فرسوده مشکل و معضل شهر هستند، اقدامات قانونی و توافقاتی با میراث فرهنگی انجام شده است که در مورد بافت تاریخی چهار جلسه متمرکز حتی با حضور وزیر در خصوص رسیدن به یک تفاهم مشترک برای شهر تبریز برگزار شده و تقریبا به توافق اولیه رسیده ایم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی، تاکید کرد: ضروری است هرچه سریعتر قسمت رکودی بافت تاریخی شهر را از این وضعیت خارج کنیم.

یاسین بجانی، رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک، نیز در ادامه جلسه با اشاره به مشکلات ترافیکی بخصوص در هسته مرکزی شهر گفت: معضل ترافیک شهر ما حاصل مدیریت غلط در سال های قبل است.

وی افزود: در زمینه طرح آبدار کردن مهرانه رود، طرح تبادل دیزل آباد به آزادراه پیامبر اعظم، تبادل ارس و مناطق حاشیه نشینی ضروری است تدابیری اندیشیده شود.

روح الله دهقان نژاد، رئیس کمیسیون تحقیق، نظارت، ارزیابی و حقوقی نیز با بیان اینکه هر ساله در رابطه با آلودگی هوا مشکل وجود دارد، باید سالانه واحدهای آلاینده بطور رسمی اعلام شوند، در ادامه اظهار داشت: ساخت و سازهای غیرمجاز دغدغه ی بزرگ است و تبریز یک متروپل است، در شهر به صورت جدی دو پل غیرهمسطح در مدت زمان خیلی کوتاه احداث شد ولی هنوز چراغ راهنمایی به همان مدت زمان قبلی باقی است.

یعقوب هوشیار، شهردار کلانشهر تبریز، در این زمینه اظهار داشت: حاشیه نشینی که غیررسمی است و شورا و شهرداری برنامه هایی در این زمینه دارد ولی دولت هم تکالیفی در این زمینه، سال گذشته برای شهر مشهد کمک های بلاعوض داده شده و مجددا در بودجه سال جاری تکرار شده است ولی برای تبریز انجام نشده است، باید پیگیری هایی انجام شود تا این بودجه برای تبریز هم لحاظ شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز