خبرگزاری کار ایران

مدیر گروه سلامت جمعیت و خانواده استان:

اضافه وزن و چاقی میزان ناباروری را افزایش می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۲۶۰۲

مدیر گروه سلامت جمعیت و خانواده استان قزوین گفت: اضافه وزن و چاقی یکی از عواملی است که در قدرت باروری مردان و زنان تاثیر منفی دارد و میزان ناباروری را افزایش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، ناهید یزدی در نشست با اصحاب رسانه که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات معاونت بهداشت علوم پزشکی استان برگزار شد، گفت: براساس تحقیقات صورت گرفته، احتمال ناباروری در زنان با افزایش وزن ارتباط دارد و احتمال ناباروری در زنانی که دارای این مشکل هستند 27 درصد از زنان معمولی بالاتر است.

مدیر گروه سلامت جمعیت و خانواده استان قزوین ادامه داد: اگر بانوان بتوانند در بازه زمانی مشخصی که متخصص تغذیه آن‌ها مشخص کرده 5 درصد وزن خود را کاهش دهند، احتمال افزایش باروری بیشتر می‌شود.

وی عنوان کرد: وقتی فردی دارای اضافه وزن و چاقی می‌شود بدن نسبت به انسولین مقاومت نشان می‌دهد و این در نهایت به اختلال هورمون‌ها منجر می‌شود و احتمال تنبلی تخمدان و اختلال در تخمک گذاری ایجاد می‌شود.

این مسئول ادامه داد: همچنین اختلال هورمون، ریسک سقط جنین را هم افزایش می‌دهد و حتی این احتمال در افرادی که از "آی وی اف" استفاده می‌کنند هم افزایش می‌یابد.

وی بیان کرد: اضافه وزن و چاقی، فرد را در ریسک ابتلا به  افزایش فشار خون قرار می‌دهد که این موضوع هم در باروری تاثیرگذار است.

یزدی ادامه داد: در مردان هم قدرت باروری با اضافه وزن و چاقی ارتباط دارد و مردانی که بتوانند وزن خود را براساس برنامه زمانی تعیین شده توسط متخصص تا 7 کیلو کاهش دهند 10 درصد به قدرت باروری آن‌ها اضافه می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز