خبرگزاری کار ایران

استاندار یزد مطرح کرد؛

«تامین آب پایدار» فصل مشترک مطالبات عموم مردم/آغاز واگذاری اراضی به صورت قطعات ویلایی و عملیات ساخت واحدهای مسکونی

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۷۸۷۵

استاندار یزد، تامین آب پایدار را فصل مشترک مطالبات مردم استان خواند و گفت: پروژه انتقال آب از دریا به استان یزد را به عنوان ابرپروژه عمرانی و تمدنی با جدیت دنبال خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، مهران فاطمی در گفت و گویی رسانه ای با اشاره به آغاز عملیات اجرایی پروژه انتقال آب از دریا به استان؛ به عنوان اولین برنامه دور دوم سفر رئیس جمهور به استان، اظهارداشت: دولت سیزدهم برای اجرای این پروژه تا سقف ۱۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار از محل حقوق دولتی معادن تمهید کرده است.

استاندار یزد افزود: در جریان این سفر دو روزه، بیش از ۱۷۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن به بهره برداری رسیده و عملیات واگذاری اراضی طرح نهضت ملی مسکن به مردم به صورت ویلایی و آغاز عملیات ساخت آن ها صورت خواهد گرفت.   

فاطمی از برنامه های سفر رئیس جمهور به استان را افتتاح رسمی پروژه خط پدافندی آب یزد و بهره برداری از پروژه‌های مختلفی در حوزه افتتاح پست های برق عنوان کرد.

وی در ادامه به عزم جدی استان برای احیای واحدهای تولیدی راکد استان اشاره و خاطرنشان کرد: در پرتو پیگیری های صورت گرفته، ۷۶ واحد راکد استان به چرخه تولید بازگشته اند که رئیس جمهور از برخی از این واحدها بازدید خواهند کرد.

استاندار یزد با اشاره به افتتاح یک پروژه فولادی با حجم سرمایه گذاری بالغ بر ۴ هزار میلیاردتومان در شهرستان بافق؛ در جریان سفر رئیس جمهوربه استان، اظهارداشت: همزمان با افتتاح این پروژه، تعدادی واحد اقتصادی نیز افتتاح می شوند.

فاطمی یکی دیگر از برنامه های سفر رئیس جمهور را حضور در حداقل یکی از شهرستان های کمتر توسعه یافته استان دانست و افزود: به احتمال زیاد در یکی از شهرستان های کمتر توسعه یافته اجتماع مردمی برگزار و رئیس جمهور با مردم گفت و گو خواهد کرد.

 وی در خصوص نحوه بیان و ارائه درخواست ها و مطالبات از رئیس جمهور، اظهار داشت: در شورای اطلاع رسانی بنا بر راه اندازی دو پویش توسط صداوسیما برای دریافت مطالبات مردم شد لذا مردم استان می توانند در قالب این پویش ها دغدغه ها و مطالبات خود را به اطلاع رئیس جمهور برسانند.

فاطمی خاطرنشان کرد: مردم استان همچنین می توانند در خواست های خود را به صورت مکتوب به محل های دریافت نامه در محل اجتماع مردمی در میدان امیرچقماق تحویل دهند.   

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در سفر سال گذشته رئیس جمهور به استان هفت هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب شد و خاطرنشان کرد: در ظرف قریب به پنج_ شش ماه، حدود دو هزار و۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار به استان تزریق و در پرتو آن بسیاری بسیاری از پروژه های متوقف شده، احیا شد.   

استاندار یزد با بیان اینکه با تزریق قریب به یک سوم اعتبارات سفر در این مدت، استان یزد تبدیل به کارگاه بزرگ عمرانی شده است، خاطرنشان کرد: تعدادی از این پروژه ها افتتاح شده و تعدادی در دهه فجر و هفته دولت افتتاح خواهند شد.

فاطمی بیان کرد: زمان اجرای پروژه ها از ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳ است اما ابلاغ حدود دو هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در مدت کمتر از یکسال بیانگر سرعت قابل قبول پیشرفت مصوبات است.   

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در دور دوم سفر، تلاش شده بیشتر مصوبات؛ متمم و مکمل مصوبات سفر اول باشد، افزود: بر این اساس تمهید شده تا برای پروژه هایی دچار مشکل به لحاظ تامین مالی، متمم بودجه ای دیده شود.

استاندار یزد در پایان با بیان اینکه در جریان این سفر آرمان و آرزوی دیرینه مردم مبنی بر تامین آب پایدار برای حفظ حیات یزد محقق می شود، از عموم مردم استان دعوت کرد با حضور پرشور خود در اجتماع مردمی ساعت ۸ صبح روز پنج شنبه در محل میدان امیرچقماق، تصویر باشکوهی از  وحدت، همدلی و قدرشناسی یزدی ها را در سطح ملی و بین المللی به نمایش بگذارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز