خبرگزاری کار ایران

کاهش ۶۰ درصدی بارش‌ها در آذربایجان شرقی/ اختصاص ١٢٠٠ میلیارد تومان از اعتبارات دولت برای آب میانه

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۱۷۴۹

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی از کاهش ۶۰ درصدی بارش‌ها ( طی فصل پاییز جاری) در استان نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی، «یوسف غفارزاده» به همراه «اکبر فتحی»، رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی و «سیدمرتضی حسینی»، نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی از وضعیت تامین آب شهرستان میانه، روستاهای طوق، شیخ درآباد و آقکند این شهرستان بازدید کرد.

وی در جمع اهالی این روستاها، دهیاری و اعضای شورای اسلامی آن‌ها، اظهار کرد: کشور و به خصوص استان آذربایجان شرقی طی سال‌های گذشته و به خصوص امسال با تنش آبی شدیدی رو به رو است.

وی افزود: اکنون به رغم این‌که فصل پاییز در حال اتمام بوده و زمستان در راه است اما هیچ برف و بارانی را در سطح استان شاهد نیستیم و بر اساس گزارشات نیز بارش‌های نقاط مختلف استان به طور میانگین ۶۰ درصد کمتر از سال گذشته است.

غفارزاده گفت: کاهش بارش‌ها در استان و به خصوص در فصل زراعی جاری، ما را بابت تامین آب استان نگران می‌کند که امیدواریم این کمبود در فصل زمستان جبران شود و وضعیت تامین آب شرب، صنعت و کشاورزی بهبود یابد.

وی با اشاره به سفر اخیر دولت ، افزود: تعداد ۱۱ پروژه بزرگ آبی برای استان ما در این سفر تعیین شده بود که در نهایت اعتبار ۳۶۵۰ میلیارد تومانی برای اجرای آن‌ها مصوب شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به بازدید وزیر نیرو از وضعیت آشفته تامین آب شرب در شهرستان میانه، نزدیک به ۱۲۰۰ میلیارد تومان از مصوبه تعیین شده برای بخش آب استان به این شهرستان مربوط است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی گفت: طی دو سال اخیر چند پروژه آبی بزرگ از جمله تامین آب شرب و تکمیل چند سد در میانه را داشتیم که اعتبار آن‌ها در این سفر مصوب شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز