خبرگزاری کار ایران

درگفت وگو با ایلنا مطرح شد:

گلستان مقصد بسیار خوبی برای گردشگری سلامت است

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۰۵۵۱

دستیار امور بین الملل استاندار و رئیس نمایندگی وزارت امورخارجه دراستان گلستان گفت: گلستان در زمینه پزشکی متخصص های زیادی دارد و گردشگری سلامت باید در اولویت‌ قرار بگیرد که استان این آمادگی را دارد که همکاری در زمینه توریست سلامت با کشورهای همسایه را افزایش دهد.

ذوالفقار امیرشاهی در گفت وگو با ایلنای گلستان اظهار کرد: گلستان ظرفیت های بسیار متنوعی در زمینه کشاورزی، گردشگری ، پزشکی ، درمان  و بهداشتی، سلامت و..... دارد که کشور های همسایه می‌توانند از این قابلیت‌ها و توانمندی‌ها استفاده کنند.

وی ادامه داد: کشورهای همسایه ترجیح می‌دهند با جمهوری اسلامی ایران همکاری و همراهی کنند زیرا هزینه های آنها نسبت به اروپا و سایر منطق دنیا ارزانتر و سهل الوصولتر است.

وی گفت: صنعت گردشگری باید مورد توجه قرار بگیرد و از این ظرفیت به سبب  عدم داشتن اراده جدی و برنامه‌ریزی نادرست در گذشته کمتر استفاده شده و لذا باید سریع‌تر زیرساخت‌های آن  فراهم شود. این قطب بسیار مهم اقتصادی در محور برنامه ریزی مدیران مربوطه قرار گیرد.

وی افزود: گردشگری سلامت بسیار مهم و ضروری است و گلستان در زمینه پزشکی چشم وقلب و سایر علوم پزشکی و درمانی  متخصصین متعدی دارد که شهروندان کشورهای همسایه برای درمان به گلستان سفر می کنند.

وی یادآورشد: گلستان این آمادگی دارد که همکاری در زمینه توریست سلامت با کشورهای همسایه را افزایش دهد که هم اکنون شهروندان کشورهای ترکمنستان، قزاقستان، عراق وآسیا میانه برای درمان به استان مسافرت می کنند.

امیرشاهی افزود: دانشگاه‌های معتبر خوبی در استان داریم که می توان یادداشت تفاهم آموزشی تبادل استاد و دانشجو با کشورهای همسایه را امضا کرد.

وی گفت: دانشجویان خارجی می توانند در دانشگاه های استان دوره های آموزشی کوتاه مدت وبلند مدت را طی کنند و همچنین مدیران ارشد علمی و آموزشی استان  می توانند با توجه به نیاز های کشور های همسایه دانشجو بپذیرند و یا در زمینه علمی و آموزشی با آن کشورها همکاری کنند.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت های علمی و دانشگاهی خوبی داریم و با تبادل استاد ودانشجو می توانیم روابط استان با کشورهای همسایه را گسترش دهیم ولی تاکنون از این ظرفیت در گلستان استفاده نشده است. علاوه بر آن دانشگاه های استان گلستان می توانند در همایش های مشترک  علمی و آموزشی مشارکت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز