خبرگزاری کار ایران

معاون صنایع دستی استان:

جشنواره یلدایی صنایع‌دستی قزوین افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۰۰۳۶

معاون صنایع‌دستی قزوین گفت: در آستانه فرا رسیدن شب یلدا، جشنواره یلدایی صنایع‌دستی و مشاغل خانگی در بازارچه صنایع‌دستی ایراندخت واقع در عمارت تاریخی داعی افتتاح شد.

به گزارش ایلنا، سیدمیثم حصاری در حاشیه برگزاری جشنواره یلدایی صنایع دستی گفت: جشنواره یلدایی بانوان هنرمند بازارچه صنایع‌دستی ایراندخت که بانو سکینه اسدی مدرس و هنرمند فعال رشته گلیم‌بافی استان مدیریت آن را بر عهده دارد،  به‌مناسبت گرامیداشت شب یلدا  و با هدف حمایت از هنرمندان این بازارچه برگزار شده است.

معاون صنایع‌دستی قزوین اظهار کرد: در این جشنواره آثار و محصولات تولیدی هنرمندان در رشته‌های مختلف صنایع‌دستی اعم از گلیم، چادرشب‌بافی، سفال و سرامیک، نقاشی پشت‌شیشه، زیورآلات سنتی، رودوزی‌های الحاقی، چرم دست‌دوز و سایر موارد به‌نمایش درآمده و تا تاریخ ۳۰ آذرماه از ساعت ۹ صبح الی ۱۹ میزبان بازدیدکنندگان است.

وی از برگزاری هم‌زمان نمایشگاه یلدایی صنایع‌دستی و مشاغل خانگی در مجموعه سعدالسلطنه خبر داد و ادامه داد: این نمایشگاه نیز ویژه شب یلدا در سرای بهشتیان سعدالسلطنه درحال برگزاری است و تا تاریخ ۲۹ آذرماه از ساعت ۱۵ الی ۲۱ برای بازدید عموم دایر است.

این مسئول همچنین با اشاره به برگزاری نمایشگاه‌ها و جشن‌های یلدایی در شهرستان‌های تابعه افزود: به مناسبت شب یلدا نمایشگاه صنایع‌دستی در شهرستان تاکستان، جشنواره اقوام ایرانی در شهرستان آبیک و جشن یلدا در شهرستان آوج نیز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز