خبرگزاری کار ایران

یک مسئول:

شیوع ایدز در استان مرکزی نصف میانگین کشوری است

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۵۸۵۱

رئیس گروه بیمارهای واگیردار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: بر اساس نتایج آزمایشگاهی صورت گرفته و پیگیری های انجام شده، شیوع بیماری ایدز در استان مرکزی نصف میانگین کشوری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی منصوری به مناسبت هفته ایدز، افزود: دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی تاکنون 241 نفر شامل 56 زن و 185 مرد مبتلا به ایدز را شناسایی کرده است که از این تعداد 164 نفر زنده هستند و 77 نفر فوت کرده‌اند.

وی ادامه داد: در استان مرکزی در رده سنی صفر تا 9 سال بدون ابتلا، 10 تا 19 سال 5 نفر، 20 تا 29 سال 6 نفر، 30 تا 39 سال 48 نفر، 40 تا 49 سال 103 نفر، 50 تا 59 سال 54 نفر و 60 سال به بالا 25 نفر مبتلا به ایدز شناسایی شده است.

رئیس گروه بیمارهای واگیردار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی اظهار داشت: بیشترین مبتلایان به بیماری ایدز در استان مرکزی افراد 40 تا 49 سال هستند. انجام رفتارهای پُرخطر جنسی و اعتیاد به مواد مخدر از دلایل اصلی ابتلای افراد 40 تا 49 سال به ایدز در استان مرکزی است.

منصوری تصریح کرد: شناسایی افراد مبتلا به این بیماری از مهمترین مشکلات مجموعه بهداشتی است که برای حل شدن این مسئله باید آموزش، فرهنگ‌سازی و اطلاع رسانی جامع صورت گیرد.

وی بیان داشت: توزیع سرنگ در پاتوق معتادان، آموزش‌های پیشگیری در زندان‌ها، برگزاری دوره‌های آموزش پیشگیری از ابتلا به ایدز از جمله اقدامات دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی برای مقابله با بیماری ایدز است.

رئیس گروه بیمارهای واگیردار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی تأکید کرد: متأسفانه در چند سال اخیر راه انتقال به بیماری ایدز از طریق آمیزش جنسی نسبت به راه انتقال اعتیاد پیشی گرفته است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز