خبرگزاری کار ایران

شهردار قزوین:

نبود نظام مشورتی بزرگترین مشکل مدیریت شهری قزوین است

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۵۵۹۴

 شهردار قزوین گفت: قزوین، یکی از شهرهای پرظرفیت در تمامی حوزه‌ها است، اما بزرگترین مشکل شهر و مدیریت آن، نبود نظام مشورتی در اداره شهر است.

به گزارش ایلنا، مهدی صباغی در نشست با جمعی از معتمدان شهر که با حضور اعضای شورای شهر برگزار شد، با بیان اینکه، تبریز به‌عنوان یک الگوی نمونه شهری در تمامی امور دارای نظام مشورتی است، افزود: بسیاری از مشکلات و وقایعی که امروز کشور با آن دست و پنجه نرم می‌کند، ناشی از عدم همدلی مسئولان با مردم است و اگر نظام مشورتی در کنار مدیریت به‌عنوان یک الزام شناخته می‌شد، شاید امروز شاهد این حجم از ناهنجاری‌ها نبودیم.

این مسئول ادامه داد: گفت‌وگو، اتحاد و همدلی مردم یکی از راه‌های برون رفت از این مشکل است و افرادی که در استان متولی مسائل فرهنگی هستند، باید در این جنگ ترکیبی که موسوم به رسانه‌ها و فضای مجازی است، اهتمام ورزند.

وی با بیان اینکه، بودجه کنونی شهر قزوین براساس سال‌های گذشته نوشته است، افزود: اکنون بالغ بر ۴۰ درصد از بودجه شهرداری، محل بودجه جاری و ۶۰ درصد آن از بودجه عمرانی است.

صباغی ادامه داد: در تمام کشور مرسوم شده که پروژه‌های عمرانی زینت‌بخش شهر باشند، اما امروزه لازم است این رویکرد تغییر یابد چراکه صرفاً پروژه‌های عمرانی پاسخگوی کامل هزینه‌ها و نیازهای شهر و مدیریت نیست.

 وی بیان کرد: بالغ‌بر ۴۵۰ نیروی مازاد در شهرداری قزوین در حال خدمت هستند و با این وجود گاهی مدیریت شهری برای پرداخت حقوق با مشکل مواجه می‌شود.

شهردار قزوین تاکید کرد: امروزه شهر قروین در کنار تخصص محوری، نیازمند وحدت است، در این راستا از سه سرمایه‌گذار دعوت شده تا برای مشارکت در شهر ایده‌های خود را ارائه دهند.

وی با اشاره به اینکه، سرمایه‌گذاری در قزوین، سخت شده است، افزود: متأسفانه پول و اعتبار بسیاری از سرمایه‌گذاران در اموری چون دلالی و‌ واسطه‌گری هزینه می‌شود و سرمایه‌گذاران محدودی پیدا می‌شود که دغدغه توسعه شهر را داشته باشند.

این مسئول با تشریح برخی پروژه‌های در حال بررسی، افزود: از ابتدای سال تا به امروز ۱۹ پروژه نیمه‌کاره شهرداری تکمیل و افتتاح شده است و بالغ‌بر ۱۲۰ پروژه هوشمندسازی نیز در دست اقدام است.

وی بیان کرد: پروژه‌های هوشمندسازی شهری که از اولویت‌های شهرداری است، با طرحی هدفمند تحت عنوان شهروند سپاری اجرایی خواهد شد که می‌تواند جلوی بسیاری از رانت‌ها را بگیرد.

صباغی با اشاره به پروژه‌های نیمه‌کاره شهر عنوان کرد: تاپایان سال تمامی پروژه‌های نیمه کاره شهر به جز ساختمان شهرداری افتتاح خواهند شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز