خبرگزاری کار ایران

رئیس پارک علم و فناوری استان:

شهرستان‌های قزوین هدف توسعه مراکز رشد هستند

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۴۱۹۵

رئیس پارک علم و فناوری استان قزوین گفت: در راستای توسعه مراکز رشد و واحدهای فناور در پی تمرکز زدایی هستیم و از این رو در برنامه داریم که تا پیش از اتمام سال مراکز رشد در چهار شهرستان بوئین زهرا، تاکستان، البرز و آبیک فعال شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، جعفر احمدی با اشاره به اهداف شکل‌گیری پارک‌های علم و فناوری گفت: فعالیت‌هایی که در پارک‌ها صورت می‌گیرد به توسعه دانش و فناوری در فضای داتنشگاه‌ها و صنایع کمک می‌کند.

رئیس پارک علم و فناوری استان قزوین ادامه داد: همچنین پارک علم و فناوری در کنار مراکز رشد به اشتغالزایی برای دانشجویان و نیروهای جوان که از دانش و نوآوری استفاده می‌کنند کمک می‌کند.

وی عنوان کرد: درحال حاضر استان قزوین از نظر دارا بودن مراکز رشد در وضعیت مناسبی قرار ندارد؛ البته رو به پیشرفت هستیم و در همین راستا مجوز اولین مرکز رشد واحدهای فناور شهرستانی در آبیک صادر شده است و در مجموع چهار پردیس علم و فناوری در استان راه‌اندازی خواهد شد.

این مسئول ادامه داد: راه‌اندازی مرکز رشد شهرستان البرز هم در دستور کار قرار دارد که در تلاش هستیم با کمک بسیج علمی و پژوهشی این مرکز پیش از اتمام سال فعال شود.

احمدی بیان کرد: دانشگاه آزاد بوئین زهرا و دانشگاه پیام نور تاکستان هم در راه‌اندازی مراکز رشد واحدهای فناور همراهی خواهند داشت.

وی ادامه داد: شکل‌گیری پردیس‌های علم و فناوری هم جزء اولویت‌های پارک علم و فناوری است و در همین راستا هم فعال شدن چهار پردیس در برنامه قرار دارد، که پردیس‌های تخصصی کشاورزی هم از اهداف ما هستند و به رشد دانش بنیان‌های کشاورزی کمک می‌کنند.

رئیس پارک علم و فناوری استان قزوین اظهار کرد: برای فعال شدن در حوزه دانش‌آموزی هم نخستین خانه خلاق دانش‌آموزی با همکاری آموزش و پرورش افتتاح خواهد شد، همچنین دانش بنیان سازی هنرستان‌های کشاورزی با مرکز نوآوری کشاورزی دانش‌آموزی ممکن خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز