خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت فن آوری بن یاخته‌های رویان:

هدف گذاری برای جمع آوری ۵ درصد بندناف زایمان‌های کشور تا ۵ سال آینده

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۰۶۱۷

مدیرعامل شرکت فن آوری بن یاخته‌های رویان گفت: درمان‌های نوین پزشکی در گرو توسعه بهره گیری از سلول‌های بنیادی ست و تا ۵ سال آینده باید ۵ درصد بندناف زایمان‌های کشور جمع آوری شود.

به گزارش ایلنا از رشت، مرتضی ضرابی امروز در جمع خبرنگاران مرکز استان در رشت با تشریح اهمیت جمع آوری، نگهداری و بهره گیری از خون بند ناف نوزادان، بر ضرورت تعامل خانواده‌ها با متصدیان این امر در زمان زایمان نوزادان در مراکز درمانی تاکید کرد و افزود: پارسال یک میلیون و ۱۵۰ هزار زایمان در کشور اتفاق افتاد که از این تعداد ۲۷ هزار مورد منجر به جمع آوری بند ناف نوزادان برای نگهداری در موسسه‌ی رویان شد و این رقم کمتر از ۳ درصد زایمان‌های کشور را شامل می‌شود.

مدیرعامل شرکت فن آوری بن یاخته‌های رویان در همین راستا از هدف گذاری برای جمع آوری بندناف ۵ درصد نوزادان کشور هنگام زایمان تا ۵ سال آینده خبر داد و افزود: تحقق این هدف، پوشش بیش از ۵۰ هزار زایمان و جمع آوری همین تعداد بند ناف را برای گسترش درمان‌های نوین در حوزه‌ی پزشکی عملی خواهد ساخت.

وی همچنین با تشریح فعالیت‌های موسسه رویان در امر درمان بیماری‌های ژنتیک و نادر تصریح کرد: تاکنون بیش از ۲۵۰ مورد پیوند سلول‌های بنیادی برای بیماران خونی در کشور انجام شده که ۹۰ درصد آن کودک بودند و پیامد‌های این پیوند‌های پزشکی نتیجه بخش بوده است.

 مرتضی ضرابی افزود: علاوه بر این تاکنون ۱۲۰ کودک مبتلا به فلج مغزی هم از طریق سلول‌های بنیادی پیوند شده اند که ثمره‌ی مهم آن رفع نواقص یادگیری، ترمیم بینایی، شنوایی و مشکل بلع این کودکان بوده است.

مدیرعامل شرکت فن آوری بن یاخته‌های رویان در پایان بر ضرورت مشارکت هرچه بیشتر خانواده‌ها برای افزایش ظرفیت بانک‌های خون بند ناف در کشور و جمع آوری بندناف‌های نوزادان هنگام تولد تاکید کرد و با بیان اینکه در حال حاضر موسسه‌ی رویان در سراسر کشور نمایندگی‌های جمع آوری و نگهداری بانک خون بند ناف دارد، اضافه کرد: ایجاد تعامل دو سویه در این حوزه مستلزم کارکرد‌های رسانه ایی برای ارتقاء نگرش و افزایش آگاهی‌های عمومی در رابطه با ویژگی‌ها و توانمندی‌های حوزه‌ی سلول‌های بنیادی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز