خبرگزاری کار ایران

نظارت جدی بر ممنوعیت کشتار دام مولد در استان همدان

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۰۵۵۷

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گفت: بر اساس ابلاغ ممنوعیت کشتار دام مولد در کشتارگاه‌های استان، نظارت های جدی تر و پیشگیرانه تری در این زمینه انجام می شود.

به گزارش ایلنا از همدان، علی دولو افزود: دام مولد ذخیره ژنتیکی محسوب می شود و کشتار دامی که دارای قابلیت تولید مثل باشد به دلیل ارزش اقتصادی و اهمیت ژنتیکی آن مردود و رفتاری مغایر با دور اندیشی است.

وی گفت: یکی از شاخص های مهم امنیت غذایی تولید اقلام پروتئینی است و کشتار دام مولد به معنای خسارت های هنگفت است که جبرانش نیازمند سال ها زمان است.

دولو بیان کرد: خشکسالی موجب کاهش تولید نهاده و علوفه داخل شده و قیمت نهاده افزایش یافته است. به همین دلیل با افزایش تقاضای عرضه دام مواجه هستیم. برای به حداقل رساندن این اتفاق شرکت پشتیبانی امور دام اقدام به خرید حمایتی دام مازاد با قیمت مصوب دام سنگین ۲۱۶ هزار تومان و دام سبک ۲۱۰ هزار تومان کرده است.

همچنین با پیگیری های انجام شده صادرات دام از اواخر شهریور ماه سال جاری آزاد شد و تاکنون مجوز صادرات ۲۷ هزار و ۵۰۰ راس دام سبک و ۲هزار و ۳۰۰ راس دام سنگین از طریق معاونت توسعه، بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی به بازرگانان استان داده شده که از این تعداد تاکنون ۳هزار راس دام سبک به کشور های حاشیه خلیج فارس صادر شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز