خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبرداد؛

حضور بیش از 10 هزار قطعه درنای خاکستری در تالاب میقان اراک/تالاب میقان زیستگاه 140 گونه پرنده است

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۶۴۰۵

معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی با اعلام این خبر که بیش از 10 هزار قطعه درنای خاکستری در تالاب میقان اراک فرود آمد، گفت: جمعیت درناها به تالاب میقان اراک روز به روز در حال افزایش است و صحنه‌های زیبایی از حضور آنها در این منطقه خلق شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، زهره موسوی افزود: علاوه بر درناها، حضور سایر گونه‌های پرندگان نیز در تالاب میقان اراک چشمگیر است و سرشماری دقیق از تعداد پرندگان مهاجر و گونه ها، 24 آذر ماه سال جاری انجام می‌شود.

وی ادامه داد: تالاب میقان اراک زیستگاه 140 گونه پرنده است و سالانه 53 گونه پرنده مهاجر وارد این تالاب می‌شود که مهمترین آنها دُرنای خاکستری، چنگر، خوتکا، اردک نوک پهن، فلامینگو، غاز خاکستری، هوبره، تنجه، حواصیل و اردک سرسبز است.

معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی اظهار داشت: حجم ذخیره آب دریاچه میقان اراک هم اکنون به کمتر از 20 درصد رسیده و امید است بارش نزولات آسمانی باعث افزایش حجم ذخیره آبی این منطقه شود تا شاهد حضور تعداد بیشتری از پرندگان مهاجر در این تالاب باشیم.

موسوی تصریح کرد: تاکنون موردی از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در تالاب میقان مشاهده نشده و به همین دلیل مشکلی در تردد به تالاب وجود ندارد. در این راستا علاقه‌مندان می‌توانند با حضور در این تالاب از صحنه‌های زیبای پرواز پرندگان مهاجر در این منطقه لذت ببرند، اما به هیچ عنوان اقدام به غذادهی پرندگان نکنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز