خبرگزاری کار ایران

رئیس هیات مدیره نظام پرستاری مشهد خبر داد؛

مهاجرت ماهانه ۲۰ پرستار مشهدی به خارج از کشور

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۵۲۱۰

رئیس هیات مدیره نظام پرستاری مشهد گفت: به صورت میانگین ۲۰ پرستار مشهدی هر ماه از کشور مهاجرت می‌کنند.

به گزارش ایلنا از مشهد، محسن گچ‌پزان رئیس هیات مدیره نظام پرستاری مشهد گفت: در سطح شهر مشهد ۱۵ هزار پرستار داریم که در همه بیمارستان‌های دولتی، خصوصی، نظامی، خیریه مشغول به فعالیت هستند. همچنین در حال حاضر در حوزه وضعیت بهبود معیشت استخدامی پرستاران ورود پیدا کرده و فعالیت‌هایی داشته ایم.

وی با اشاره به اینکه چندین سال است که تزریق پرستار به بیمارستان‌ها نشده است، افزود: در سطح کشور ۱۷-۱۸ هزار پرستار بازنشسته شده اند که باید به جای آن‌ها نیز پرستار اضافه شود. همچنین در حال حاضر در کشور ۲۲۰ هزار پرستار داریم و مجوز جذب ۳۰ هزار پرستار نیز صادر شده است که از این تعداد بین ۸ تا ۱۰ درصد مربوط به مشهد است.

رئیس هیات مدیره نظام پرستاری مشهد با اشاره به در بخش دیگری از سخنان خود به پیگیری‌های انجام شده برای اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری دانست و ادامه داد: یکی از اصلی‌ترین پیگیری‌هایی که انجام شد تعرفه گذاری خدمات پرستاری بود که اگر به صورت کامل اجرا شود در معیشت پرستاران بسیار تاثیر گذار است.

گچ‌پزان بیان کرد: این مسئله مربوط به ۱۵ سال پیش است و سال‌ها انجام آن طول کشیده است. یکی از تاکیدات رهبر نیز اجرای آن است و الان به مراحل آخر رسیده است. اجرای این طرح همچنین نیاز به زیر ساخت‌های فنی دارد که هنوز اجرا نشده است.

وی تصریح کرد: همچنین تا چند روز آینده مبلغی به صورت علی الحساب در حوزه تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری به حساب همکاران واریز خواهید شد. هرچند که این مبلغ اندک است، اما باید اصل موضوع درست شود.

رئیس هیات مدیره نظام پرستاری مشهد تاکید کرد: آماری داشتیم که در ماه ۲۰۰ نفر از پرستاران کشور مهاجرت می‌کنند که از این تعداد ۲۰ پرستار مربوط به مشهد است.

گچ‌پزان با اشاره به وضعیت پرستاران طرحی و فعال در دوره کرونا اظهار کرد: پرستاران یک فرایندی دارند که بعد از فارغ التحصیلی یک دوره طرح موظفی بین ۱۹ تا ۲۴ ماه را باید بگذرانند. در دوره کرونا برخی طرح هایشان تمام شد که فراخوان شدند و برخی تمدید طرح شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز