خبرگزاری کار ایران

درمانگاه زخم پای دیابتی و سلول‌های بنیادی در مشهد راه اندازی شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۱۷۴۶

استادیار گروه ژنتیک پزشکی و پزشکی مولکولی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از راه اندازی درمانگاه زخم پای دیابتی و سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در کلینیک مستقل زکریا این دانشگاه خبر داد.

به گزارش ایلنا از مشهد، حمید رضا رحیمی با بیان اینکه وزارت بهداشت در اواخر سال ۹۹، دستورالعمل ها و شناسنامه های استاندارد حوزه مرتبط با سلول های بنیادی و فرآورده های سلولی مشتق از پلاسما و سایر فرآورده های پزشکی طب بازساختی را منتشر کرد اظهارداشت: بر اساس این دستورالعمل به تمام دانشگاه ها اجازه داده شد، با توجه به ضوابط از خدمات سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی استفاده کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد با وجود مرکز جامع سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی مستقر در پارک علم و فناوری سلامت، اتاق های تمیز برای تهیه و تولید سلول های بنیادی ، شرکت های دانش بنیان و مرکز تحقیقات جراحی عروق و اندوواسکولار به عنوان یکی از دانشگاه های پیشرو در سطح کشور محسوب می‌شود تصریح کرد: بر این اساس چند طرح تحقیقاتی و مطالعاتی در زمینه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در مرکز تحقیقات جراحی عروق و اندوواسکولار به تصویب رسید که در حال اجرا است.

رحیمی افزود: همچنین با همکاری مشترک میان گروه های علوم پایه و مرکز تحقیقات مستقر در بیمارستان ولایت، خدماتی برای درمان زخم، ایسکمی، اسکارهای ناشی از جراحی و پای دیابتی با استفاده از سلول های بنیادی و فراورده های آن اقدام شده است.

استادیار گروه ژنتیک پزشکی و پزشکی مولکولی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: اقدامات موفق در این زمینه موجب شد تا با همکاری و نظارت مستقیم معاونت درمان دانشگاه، درمانگاه زخم پای دیابتی و سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی با حضور اساتید گروه های تخصصی و فوق تخصصی جراحی عروق، غدد، ارتوپدی و عفونی و پزشکی ملکولی و سلول های بنیادی در کلینیک مستقل زکریا راه اندازی شود.

رحیمی اظهار امیدواری کرد: با ارائه خدمات مناسب به بیماران مبتلا به زخم های مزمن بر اساس تعرفه های دولتی  بتوان گامی موثر در مسیر خدمت رسانی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی برداشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز