خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان مطرح کرد؛

کاهش هزینه مسکن ملی در اصفهان با بهره مندی از اعتبارات ملی

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۰۸۵۷

استاندار اصفهان گفت: این که اصرار داریم از اعتبارت ملی در طرح نهضت ملی مسکن کمک بگیریم از باب این است که هزینه تمام شده مسکن را با مساعدت های دولت پایین بیاوریم.

به گزارش ایلنا از اصفهان، سیدرضا مرتضوی با تاکید بر در نظر گرفتن زیرساخت های لازم در حوزه خدمات در نهضت ملی مسکن، بیان کرد: مصوباتی که در شورای مسکن در حوزه تامین زیرساخت‌های لازم در طرح نهضت ملی مسکن تعیین می شود؛ بایستی به صورت مستمر پیگیری و دنبال شود تا برنامه خدماتی این طرح روشن شود و بدانیم برای تامین اعتبار تا چه حد می توانیم از منابع ملی بهره ببریم و چه میزان باید از طریق استانداری پیگیری شود.

وی اظهار کرد: زمین هایی که برای این طرح شناسایی می شود باید در خدمت نهضت ملی مسکن قرار بگیرد؛ البته قبل از هرگونه درخواستی برای صدور و انتقال سند با استانداری هماهنگی های لازم انجام شود تا با افق هایی که برای استان در نظر گرفته شده است مغایرت نداشته باشد.

استاندار اصفهان در خصوص واگذاری زمین برای مسکن یک طبقه در قالب طرح نهضت ملی مسکن، گفت: این موضوع سیاست دولت است؛ البته در مورد شهرهایی که این ظرفیت را دارا هستند.

وی اضافه کرد: در استان اصفهان در شهرهایی که ظرفیت ساخت خانه یک طبقه وجود دارد دریغ نمی کنیم، اما همه شهرهای ما این ظرفیت را ندارند؛ لذا باتوجه به زیرساخت ها، چشم انداز و افق استان این موضوع را بررسی خواهیم کرد.

مرتضوی تسهیل فرایند ساخت مسکن توسط مردم را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: نمی توانیم همه نیاز مردم به مسکن را در قالب این طرح پاسخ دهیم، بنابر این بایستی فرایند ساخت مسکن تسهیل تا مردم به ساخت و ساز تشویق شوند.

استاندار اصفهان یادآور شد: در جانمایی مجموعه های فرهنگی، آموزشی، بهداشتی، درمانی و … علاوه بر شرایط توزیع و فراوانی بایستی الزامات و شرایط مکان نیز در نظر گرفته شود، چراکه بعضاً شاهد این هستیم که یک مکان خدمت رسان در مکان نامناسبی تعریف می شود و برای مردم و آن مجموعه مشکلاتی را رقم می زند.‌

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز