خبرگزاری کار ایران

یک مسئول در وزارت بهداشت خبر داد؛

ابلاغ دستورالعمل جدید حریم خصوصی بیماران از آبان ماه

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۸۲۳۴

مدیر کل آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات و امنیت فضای مجازی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ابلاغ دستور العمل جدید حریم خصوصی بیمار برای اجرا در مراکز درمانی کشور از ابتدای آبان ماه امسال خبر داد.

به گزارش ایلنا از مشهد، امین بیگلرخانی، در نشست قطب‌های کلان مناطق کشور در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و امنیت فضای مجازی که در سالن شهید سلیمانی مجتمع شهدای سلامت مشهد برگزار شد، افزود: دستورالعمل حریم خصوصی بیمار که به روز رسانی شده است ،  هفته آینده توسط مقام عالی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ابلاغ خواهد شد.

وی در ادامه بیان کرد: سامانه غربالگری و  میزگرد یکپارچه نسخه نویسی الکترونیک با محوریت مادران باردار دیگر اقدام پیش‌روی اداره کل آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات و امنیت فضای مجازی وزارت بهداشت است و این سامانه‌ کمتر از یک ماه دیگر به بهره‌برداری می‌رسد.

بیگلرخانی اظهار داشت: موضوع پرونده الکترونیک، ساماندهی یکپارچه و امنیت فضای مجازی، سه محور اصلی نشست قطب‌های کلان مناطق کشور در حوزه آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات و امنیت فضای مجازی بوده است.

وی با بیان اینکه بزرگترین مانع حوزه سلامت الکترونیک نواقص موجود در حوزه آتی است، ادامه داد: اداره کل آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات و امنیت فضای مجازی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و زیر مجموعه‌های تابعه آن در حوزه سلامت پرونده‌های الکترونیک و عدم ایجاد دغدغه در حوزه آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات برنامه های ویژه‌ای را در دست اقدام دارد.

مدیر کل آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات و امنیت فضای مجازی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه اظهار داشت: تعاملات با بیمه‌ها اکنون تا ۸۰ درصد موارد مناسب است و ۲۰ درصد باقی مانده به علت ضعیف بودن سیستم‌های فعال بیمه‌ها در حوزه آی تی و عدم به‌روز بودن است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز