خبرگزاری کار ایران

رئیس مجمع نمایندگان قزوین:

تمرکز زدایی در تحقق عدالت آموزشی ضرورت دارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۶۹۸۹

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین گفت: توجه به مناطق محروم و تمرکز زدایی در راستای تحقق عدالت آموزشی ضرورت داشته و باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، رجب رحمانی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان قزوین که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، گفت: تحقق عدالت آموزشی یکی از مواردی است که از اهمیت بالایی برخوردار است و ظرفیت شورای آموزش و پرورش در این راستا موثر است.

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین ادامه داد: دانش اندوزی از اهمیت بالایی برخوردار است و در قزآن هم به آن تاکید شده اما آنطور که باید مورد توجه قرار نگرفته و نیاز داریم این خلا را پر کنیم و در این راستا می‌توان از ظرفیت شورای آموز شو پرورش استفاده کرد.

وی عنوان کرد: برای اقدامات آموزشی نهادهای مختلف وظایفی را به عهده دارند که شهرداری از جمله آن‌ها است و باید در این راستا 5 درصد عوار ساختمانی و فروش را در اختیار آموزش و پرورش قرار دهد.

این مسئول ادامه داد: برای تدوین برنامه جامع در برنامه هفتم توسعه از نظرات معلمان استفاده خواهیم کرد.

وی بیان کرد: تمرکز مراکز آموزشی در مرکز استان قابل پذیرش نیست و مواردی مانند افزایش سهمیه تیزهوشان، تاسیس پردیس دانشگاه فرهنگیان یکی از مطالبات اهالی شهرستان تاکستان است، همچنین موضوع دانشکده فنی و مهندسی تاکستان و نحوه صرف بودجه تخصیص یافته برای آن هم باید مورد بررسی قرار گیرد.

نماینده تاکستان در مجلس ادامه داد: می‌توان از ظرفیت زمین دانشگاه آزاد تاکستان برای انتقال برخی رشته‌های دانشگاه فرهنگیان و همچنین ایجاد دانشکده کشاورزی پس از راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی استفاده کرد.

رئیس مجمع نمایندکان استان قزوین تاکید کرد: باتوجه به نقش و جایگاه آموزش و تعلیم و تربیت مجمع نمانیدگان استان حامی آموزش و پرورش بوده و برای حل مشکلات معلمان و دانش‌آموزان پیگیری‌های لازم را خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز