خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تامین اجتماعی فارس مطرح کرد؛

۲ هزار میلیارد تومان مطالبه کلان داریم / شرکت مخابرات راه دور ۵۰ میلیارد تومان مطالبات مطالبه معوق دارد/ فرار بیمه ای ۴۰ درصدی در فارس

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۵۶۶۴

مدیرکل تامین اجتماعی فارس با اشاره به مطالبات این سازمان نیز گفت: ۲ هزار میلیارد تومان مطالبه کلان داریم و همچنین براساس قانون بخشودگی جرائم را کارفرمایان می توانند از آن استفاده کنند.

به گزارش ایلنا، ابراهیم کشاورز در بیست و سومین نشست از سلسله نشست مدیران پاسخگو با بیان اینکه بیشترین و عمده مطالبات از شرکت مخابرات راه دور نزدیک به ۵۰ میلیارد تومان مطالبه معوق به دلیل بازنشستگی پیش از موعد است، ادامه داد: به دلیل کاهش تنش تاکنون هیچ اقدامی برای پرداخت نشده است  و همچنین طرح های عمرانی ، پیمانکاران شهرداری و دانشگاه آزاد دیگر بدهکاران هستند و بخش عمده مطالبه از بخش خصوصی است.

وی در خصوص بیمه کارگران ساختمانی نیز گفت: برای بیمه کارگران ساختمانی تا زمانی که بار مالی دولت تامین نشود امکان بیمه افراد جدید وجود ندارد. 

کشاورز بیان کرد: بیمه تامین اجتماعی در دوران کرونا ثابت کرد که می تواند حامی مردم باشد و درحالی بسیاری بیکار شده بودند که برای دریافت مستمری مراجعه کردند.

مدیرکل تامین اجتماعی فارس بزرگترین صندوق بازنشستگی با ۴۵ میلیون نفر تحت پوشش است و با افزایش حقوق مستمری بگیران رقم پرداخت مستمری در فارس به ماهیانه هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان معادل ۳۰ درصد بودجه دستگاه های اجرایی استان رسیده است. 

کشاورز گفت: ۲۴۰ هزار نفر مستمری بگیر داریم که با این افزایش چمشگیر ماهیانه هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان مستمری بدون یک روز تاخیر پرداخت می شود.

وی با اشاره به توسعه خدمات و افتتاح ۳ شعبه جدید بیان کرد: شعبه شش شیراز در سال گذشته و ۲ شعبه شهر صدرا و شهرستان بیضا در ۶ ماه گذشته افتتاح شد و همچنین شعبه شهرستان گراش نیز در دستور کار است.

به گفته کشاورز ۳۷ شعبه و نزدیک به ۱۴ کارگزاری و ۶ شعبه اقماری در سطح استان فعال است.

مدیرکل تامین اجتماعی فارس با بیان اینکه گسترش خدمات غیر حضوری منجر به کاهش ۹ میلیون بار مراجعه در یکسال شده است، یادآور شد: از ۳۰ خدمت غیرحضوری به ۴۰ خدمت رسیده است و در ۶ ماه اول امسال رونمایی از اپلیکیشن کاربردی "تامین من" داشتیم که می توانند خدمات را به صورت غیرحضوری دریافت کنند و انقلابی در توسعه خدمات غیر حضوری بود.

کشاورز با اشاره به گسترش پوشش بیمه ای و بیمه زنان خانه دار گفت: ۴ هزار و ۵۰۰ نفر از زنان خانه دار  در ۶ ماه امسال تحت پوشش قرار دادیم.

۲ هزار میلیارد تومان مطالبه کلان داریم / شرکت مخابرات راه دور ۵۰ میلیارد تومان مطالبات مطالبه معوق دارد/ فرار بیمه ای ۴۰ درصدی در فارس

وی خاطرنشان کرد: همچنین بیمه دانشجویان نیز برای اولین بار رقم خورد و طی ۶ ماه نزدیک به هزار نفر از دانشجویان استقبال کردند که جز سوابق کاری آنها محسوب می شود.

کشاورز با اشاره به اینکه در یکسال گذشته ۶.۵ درصد رشد بیمه شده داشتیم و شهریور پارسال از ۷۶۰ هزار نفر به ۸۱۰ هزار نفر بیمه شده اصلی رسیده ایم، ابراز کرد: همچنین مقرری بگیری بیمه بیکاری از ۱۳ هزار نفر امسال به ۱۱ هزار نفر رسیده است و ۲ هزار نفر کاهش داشته است که نشان دهنده بهبود وضعیت اشتغال در فارس است.

وی با اشاره به اینکه ۳۸ رسته شغلی می توانند معافیت حق بیمه بگیرند، خاطرنشان کرد: هزار و۷۰۰ میلیارد تومان معافیت حق بیمه به ۳۸ رسته شغلی در یکسال گذشته دادیم که تا ۵ نفر معافیت حق بیمه دارند

به گفته کشاورز معافیت حق بیمه قراردادهای شرکت دانش بنیان بدون پرداخت حق بیمه است و شعبه پایلوتی را در نظر گرفته شد و کلاس هایی در پارک علم و فناوری برگزار شد که با دستورالعمل و بخش نامه ها آشنا باشند.

وی با اشاره به پوشش ۵۲ درصدی بیمه در کشور گفت: در فارس ۵۰ درصد است و هدف گسترش آن است 

مدیرکل تامین اجتماعی فارس با بیان اینکه فرار بیمه ای در استان معضلی شده است که در بحث صنوف است، ابراز کرد: فرار بیمه ای را مردم می توانند از طریق سرویس غیرحضوری گزارش دهند چنانچه در بازرسی کشفی ۳۹ درصد رشد داشته ایم.

کشاورز با اشاره به اینکه این کشفیات در  راستای شناسایی اشتغال پنهان است، عنوان کرد: در فارس ۴۰ درصد فرار بیمه ای داریم که عمدتا در بحث صنوف است.

به گفته وی براساس آمارها ۸۷ هزار واحد صنفی داریم و تنها ۶۰ درصد واحد صنفی در سازمان تامین اجتماعی پرونده بیمه ای دارند.

کشاورز با اشاره به مشوق ها بخشنامه ای جدید در راستای درمان ناباروری عنوان کرد: تمام خدمات به صورت رایگان از سال ۱۴۰۱ ارائه می شود و تمامی هزینه ها را سازمان متقبل شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز