خبرگزاری کار ایران

مدیرکل اوقاف استان خبر داد؛

ثبت 495 سند تک برگی موقوفات در قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۲۶۷۴

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: در بحث حقوقی و ثبتی تعداد 495 سند تک برگی موقوفات را دریافت و 30 هزار هکتار از اراضی وقفی استان را در سامانه حدنگاری جانمایی کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، حجت الاسلام سید مصطفی مجیدی با اعلام این خبر اظهار کرد:  در موضوع تبدیل احسن اراضی وقفی، اقدامات خوبی صورت گرفته و در این روند تخفیف ویژه قائل شدیم تا متقاضیان بتوانند وضعیت خود را مشخص کنند اما متاسفانه استقبال کمی انجام شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با بیان اینکه  در دهه وقف که از شنبه آغاز شده و تا دوشنبه هفته آینده ادامه دارد هستیم، گفت: قصد داریم در این هفته، برنامه های مختلفی را اجرایی کنیم مثل همایش «همه واقف باشیم» و نمایشگاه عملکرد اوقاف که برگزار می شود.

مجیدی افزود: از دیگر برنامه های این هفته می توان به برنامه های متعددی که از سوی اداره‌های اوقاف برگزار شده و برخی نیز در حال برگزاری در تمامی شهرستان های استان است، اشاره کرد.

وی تصریح کرد: در شروع ماه مهر و سال تحصیلی جدید و در قالب طرح «مهر تحصیلی» یک هزار و 200 بسته توزیع کرده‌ایم، همچنین در حوزه طرح «مهر تندرستی» سه هزار حمایت سلامتی صورت گرفته است، که برخی از این حمایت ها به معاینه رایگان و همچنین بعضی داروی رایگان یا دیگر خدمات در این حوزه است.

این مسئول با بیان اینکه از هفته وقف سال گذشته تاکنون ۱٠٠ مورد جهیزیه آماده و به دست نیازمندان رسیده است، اضافه کرد: هر مورد از این طرح 400 میلیون ریال ارزش ریالی داشته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین تصریح کرد: طرح قرار دوازدهم از پنج ماه گذشته آغاز و دوازدهم هر ماه شمسی اقدامی جهت حمایت از یک قشر خاص صورت می گیرد، به عنوان مثال حمایت از نانوایی‌ها و یا حمایت از بقالی‌هایی که در منطقه محروم حساب دفتری ایجاد کرده و یا همچنین حمایت از معتادی که به سلامت بازگشته، در دستور کار این طرح وجود دارد.

مجیدی با اشاره به اینکه اعزام زائر اولی ها به مشهد، قم و کربلا از دیگر اقدامات ما بوده، در ادامه گفت: از 480 هیات و مسجد مذهبی حمایت کردیم که نام این طرح «شمیم حسینی» بوده  و بالغ بر یک میلیارد 700 میلیون تومان در این راستا حمایت شد.

وی افزود: طرح شمیم خدمت در 12 بقعه متبرکه استان به برگزاری کلاس هایی همچون خیاطی و چرم دوزی می پردازد که بانوان می توانند در آن آموزش های لازم را ببینند.

این مسئول خاطر نشان کرد: اعزام مدافعان سلامت و جمعی از پرستاران و نیروهای خدمت رسان در بیمارستان ها به مشهد و اعزام طلاب جهادی به مشهد از دیگر برنامه های انجام شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز