خبرگزاری کار ایران

سرپرست معاونت عمرانی استانداری چهارمحال وبختیاری:

گل آلود شدن چشمه کوهرنگ کاملا هیدرولوژیکی و طبیعی است

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۸۲۸۴

سرپرست معاونت عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: می‌توان با قطعیت اعلام کرد که در کدورت آب چشمه کوهرنگ بشر هیچ دخالتی نداشته است.

به گزارش ایلنا علی حیدری اظهارداشت:چشمه کوهرنگ سرچشمه دو رود زاینده‌رود و کارون است، این چشمه‌ در اواسط مردادماه سال‌جاری دچار کدورت شدید شد و بلافاصله قبل از ورود آب به مخازن کوهرنگ از مدار خارج شد.

وی افزود: چشمه کوهرنگ یک چشمه کارستی بوده و کارست به‌معنای حفره وغار طبیعی زیرسطحی است که طبق بررسی‌های صورت گرفته نشان می دهد نوع کارست این چشمه از نوع خوردگی و انحلال توده‌های سنگ‌های کربناته است.

حیدری خاطرنشان کرد: طبق گزارش های ارائه شده در سالیان اخیر هر چه به سمت جلو حرکت می کنیم، کدورت چشمه در برهه‌های مختلف افزایش پیدا می کند و باید یک فکر اساسی برای جلوگیری از بحران‌های احتمالی در صورت تکرار شدن این پدیده داشته باشیم.

سرپرست معاونت عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در ایجاد کدورت چشمه‌ آب کوهرنگ تغییرات اقلیمی و کاهش یخچال‌های طبیعی موثر است، عنوان کرد: مقرر شد حوضچه‌های آرامش برای ته‌نشین شدن گل و لای چشمه‌، در صورت تکرار این کدورت ایجاد شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز